Novi motor za staru legendu
Nivu je prvo pokretao 1,6 benzinac sa karburatorom, zatim je dobila 1,7 motor, koji je prošao kroz nekoliko modernizacija, da bi sada dobila novi agregat...
Robusna i izdržljiva, Lada Niva je terenac koji, od prestanka proizvodnje poslednje stare generacije Land Rovera Defender nosi titulu najduže proizvođenog terenskog vozila na svetu. Poslednjih decenije je pretrpela brojne izmene i poboljšanja i zvanično postala Lada Niva Legend, dobivši ime kakvo zaslužuje.
Međutim, jedna od stvari koje su godinama zamerane ruskom proizvođaču je zastarela motorizacija, ali sada se i to menja. Nivu je prvo pokretao 1,6 benzinac sa karburatorom, zatim je dobila 1,7 motor, koji je prošao kroz nekoliko modernizacija, da bi sada dobila novi agregat zapremine 1,8 litara.
Reč je motoru poznatom sedana Lada Vesta, klasičnom atmosfercu sa 122 konjske snage i 170 Nm obrtnog momenta, što je osetno više od prethodnog 1,7 agregata. Motor se postavlja uzdužno, a prilikom njegove ugradnje potebne su izmene kvačila, rashladnog i izduvnog sistema, piše Lada Online.
Inače, novi motor i prateće prerade neće raditi sama Lada, već firma Super-Auto, takođe iz Toljatija. Očekuje se da će ova izmena od Nive napraviti znatno startnije vozilo, pa bi ubrzanje od 0 do 100 km/h moglo da se postiže za 12 do 13 sekundi.
Godišnje će biti proizvdeno 300 primeraka Nive Legend sa 1.8 motorom, koje će se prodavati po početnoj ceni od oko 14.000 evra.
(Telegraf.rs)