Sudeći po onome što svetska autmobilska industrija ovih dana prikazuje u Minhenu, SUS motori sasvim sigurno postaju prošlost...
Foto: Hyundai
Nekada najveći svetski sajam automobila više ne postoji. Izložba je iz Frankfurta premeštena u Minhen, u kome se prvi put održva, i to kao prva velika automobilska smotra od početka pandemije korona virusa koji se održava uz prisustvo publike.
Obeležena i kao "sajam u čast smrti klasičnog automobila" Međunarodna izložba automobila (IAA), kako se manifestacija zvanično zove, održava se u vreme kada automobilska industrija već ozbiljno radi na prelasku na električni pogon. Zato su se izlagači potrudili da, bar delimično, daju odgovor na pitanje: "Šta će nas pokretati u budućnosti?".
U skladu da tim, akcenat sajma je na elektičnim, hibridnim i automobilima koji za pogon koriste vodonik. Najveći broj premijera novih modela, kao i studija i koncepata prikazali su nemački proizvođači, mada ne zaostaju ni Francuzi, Korejci i drugi. Ovo su premijere minhenskog sajma koje su privukle najviše pažnje posetilaca:
BMW iX5 Hydrogen - Poznati SUV je dobio verziju koju pokreću gorivne ćelije na vodonik, koja bi u proizvodnji trebalo da se nađe u drugoj polovini 2022. godine.Foto: BMW▲
BMW iX5 Hydrogen - Poznati SUV je dobio verziju koju pokreću gorivne ćelije na vodonik, koja bi u proizvodnji trebalo da se nađe u drugoj polovini 2022. godine.Foto: BMW▲
BMW i Vision Circular - Studija automobila budućnosti, napravljena od 100 odsto recikliranih materijala, pokazuje kako bi ekološki održiv, luksuzni prevoz 2040. godine mogao da izgleda.Foto: BMW▲
Cupra Urban Rebel Concept - Seatova "radikalna interpretacija urbanog električnog automobila visokih performansi", na tržištu bi trebalo da se nađe 2025. godine.Foto: Seat▲
Smart Concept #1 - Dizajnerska studija malog električnog SUV-a budućnosti - potpuno nove generacije Smarta.Foto: Smart▲
Mercedes-Benz EQE - Električni pandan "klasične" E-klase, kome će glavnu konkurenciju predstavljati budući Audi A6 e-tron, ima osnovni pogon snage od 290 električni "konja".Foto: Mercedes-Benz▲
Mercedes-Benz C-Class All Terrain - "Klasična" C-klasa dobila je svoju off-road verziju.Foto: Mercedes-Benz▲
Mercedes-Benz Vision AVTR - Pametni automobil budućnosti kojim vozač upravlja putem moždanih talasa jedan je od najfascinantnijih eksponata sajma.Foto: Mercedes-Benz▲
Mercedes-Benz Vision AVTR - Pametni automobil budućnosti kojim vozač upravlja putem moždanih talasa jedan je od najfascinantnijih eksponata sajma.Foto: Mercedes-Benz▲
Mercedes-Maybach Concept EQS - Veliki luksuzni SUV budućnosti.Foto: Mercedes-Benz▲
Mercedes-Maybach Concept EQS - Veliki luksuzni SUV budućnosti.Foto: Mercedes-Benz▲
Hyundai Ioniq 5 robotaxi - Hyundaijev električni kompakt sa sistemom autonomne vožnje Nivoa 4, namenjen taksi službama, ulazi u proizvodnju 2023. godine.Foto: Hyundai▲
Hyundai Prophecy - Prototip koji bi trebalo da postane Ioniq 6 je veliki električni kupe koji bi trebalo da postane korejski rival Porschea Taycan.Foto: Hyundai▲
Porsche Mission R - Elektrčni trkački automobil sa motorom od 800kW/1.073KS koji od 0 od 100 na sat ubrzava za 2,5 sekunde.Foto: Porsche▲
Porsche Mission R - Elektrčni trkački automobil sa motorom od 800kW/1.073KS koji od 0 od 100 na sat ubrzava za 2,5 sekunde.Foto: Porsche▲
Dacia Jogger - Terenac, karavan i minivan u jednom automobilu po ceni od 15.000 evraFoto: Dacia▲
Renault 5 Prototype - Legendarni "hot heč" za 21. vekFoto: Renault▲
Renault Megane E-Tech - Sledeća generacija popularnog hečbeka u potpuno električnom izdanju.Foto: Renault▲
Volkswagen ID.5 GTX - Prostrani električni SUV kupe stiže u salone tokom 2022. godine.Foto: Tanjug/AP▲
Volkswagen ID.Life concept - Mali automobil idalan za ulazak u svet elektomobilnosti, koji bi trebalo da košt oko 20.000 evra.Foto: Volkswagen▲
Volkswagen ID.Life concept - Mali automobil idalan za ulazak u svet elektomobilnosti, koji bi trebalo da košt oko 20.000 evra.Foto: Volkswagen▲
Sviđalo se to nama ili ne, nema sumnje da automobilski svet nezadrživo i nepovratno ide u pravcu elektrifikacije, što minhenski sajam i njegovi eksponari i dokazuju.
Video: Argentici električnim pogonom povampirili legendarnog fiću: Ide 80 na sat i prelazi 50 kilometara