Nova Kia Sportage stiže u Evropu: Hibrid kao standard i pokoji dizelaš
Prvi put u poslednjih 28 godina postojanja tog modela, Kia je napravila posebnu verziju samo za Stari kontinent
Južnokorejska Kia upravo je predstavila evropsku verziju pete generacije svog najpopularnijeg SUV-a Sportage, prvu u poslednjih 28 godina postojanja tog modela posebno pripremljenu za Stari kontinent.
Automobil je postavljen na Hyundaijevu N3 platformu, koju deli sa modelima Hyundai Santa Fe, Sonata, Tucson, kao i sa Kijama Carnival i Sorento. Na njoj su razvijene dve različite verzije modela: evropska kraća i duža verzija, sa većim međuosovinskim rastojanjem, namenjena južnokorejskom i američkom tržištu.
Evropski Sportage ima međuosovinsko rastojanje od 2.680 milimetara i dužinu od 4.515, što je 30 milimetara duže do prethodne generacije (istovremeno, i čitavih 85mm kraće od duže verzije).
Kada je o pogonu reč, novi Sportage će pokretati blagi (MHEV), "tradicionalni" (HEV) i plag-in (PHEV) hibridni pogoni. Ovaj poslenji - PHEV, na raspolaganju će imati T-GDI benzinski motor od 1,6 litara u kombinaciji sa elektromotorom od 66,9 kW, koji na točkove isporučuju zajedničkih 265 konjskih snaga.
"Klasični" Sportage HEV dolazi sa istim motorom u kombinaciji sa elektromotorom od 44,2 kW, što je pogon koji zajendički daje ukupno 230 "konja". Poslednji MHEV ima isti osnovni benzinac i dve različite verzije snage, od 150KS ili 180KS u zavisnosti od verzije.
Osim ovako široke ponude hibrida, tu su i dve verzije pogona koje će ovdašnjim kupcima verovatno biti najinteresantnije. Reč je od dizelašu zašremine 1,6 litara u verzijama sa 115 ili 136 konjskih snaga. U zavisnosti od izabranog pogona, u ponudi su šestostepeni manuelni ili automatik sa dvostrukim kvačilom i 7 stepeni prenosa.
(Telegraf.rs)