Štelovana kilometraža u većini slučajeva ne može da se otkrije!

Istraživanje nemačkog autokluba ADAC sprovedeno na tri nasumično izabrana novija automobila pokazalo je se kilometraža može falsifikovati nakon samo nekoliko minuta...

Foto: Pixabay.com

Većina majstora servisera i stručnjaka za motorna vozila nisu u stanju da otkriju "štelovanu" kilometražu polovnih automobila, ukoliko lažiranje kilometraže profesionalno izvedeno.

I pored toga što se Evropska unija već oglašavala po pitanju nameštanja kilometraže na polovnim vozilima, promena i dalje nema, odnosno na novijim modelima automobila nije nikakav problem da se neko "poigra" sa kilometrima. To potvrđuje i najnovije istraživanje koje je nemački autoklub ADAC sproveo na tri nasumično izabrana automobila: Fordu Kuga iz 2019, Opelu Grandland X iz 2020. i Peugeotu 208 iz 2019. godine.

Rezultati su pokazali da kilometraža može da se falsifikuje nakon samo nekoliko minuta, ako se automobilu pristupi odgovarajućim uređajem. U dva od tri pregledana automobila bilo je dovoljno priključiti uređaj u postojeću dijagnostičku utičnicu. U slučaju Opelovog modela, uređaj je morao biti priključen na brzinomer.

Foto-ilustracija: Shutterstock

U svom zaključku ADAC navodi da se još uvek se ne primenjuje trenutna uredba EU prema kojoj pređena kilometraža automobila mora sistemski da se štiti. Zakon koji to propisuje na snazi je ​​za nove modele automobila proizvedene od septembra 2017. godine.

Većina žrtava nameštanja kilometraže su privatni kupci polovnih automobila. Oni time plaćaju više cene za polovno vozilo, ali takve manipulacije negativno utiču na bezbednost automobila i servisne troškove, prenosi Revija HAK.

Ako se, na primer, pokvari zupčasti kaiš, jer ste zbog lažirane kilometraže propustili servis, to može da dovede do oštećenja motora koje košta i po nekoliko hiljada evra. Zato ADAC i upozorava da većina radionica i stručnjaka za motorna vozila ne mogu da otkriju profesionalno izvedeno lažiranje broja pređenih kilometara.

Video: Staša je žena iz snova: Razume se u automobile i popravlja ih bolje od većine muškaraca

(Telegraf.rs)