Oproštaj od klasičnih motora je najveća transformacija u istoriji automobilske industrije

Nemački proizvođači delova za automobile u samom su svetskom vrhu, ali su azijski proizvođači u prošloj godini znatno povećali svoj udeo na svetskom tržištu...

Foto: Shutterstock

Proizvođači auto delova u Nemačkoj trpe velike posledice zbog korona krize, i zahtevaju veću podršku vlasti. Oproštaj od klasičnih motora sa unutrašnjim sagorevanjem skupo će ih koštati.

Nemački proizvođači delova za automobile u samom su svetskom vrhu - globalni lider u toj oblasti je "Robert Bosch", ali je i konkurencija je sve opasnija, ocenjuje Deutsche Welle.

Rezultati studije konsultantske kuće PwC pokazuju da su azijski proizvođači u prošloj godini znatno povećali svoj udeo na svetskom tržištu na čak 43 odsto. Bosch, Continental, ZF iz Fridrihshafena i drugi nemački ponuđači, zajedno imaju udeo od 26 procenata. To je još uvek relativno veliki deo kolača, ali tržišna utakmica postaje sve žešća.

Najveća transformacija u istoriji

Teško je, međutim, očekivati da će nemačkim firmama u ovom trenutku pasti na pamet da štede. Ta branša se nalazi u procesu najveće transformacije u istoriji: automobilska industrija polako odustaje od fosilnih izvora energije i motora sa unutrašnjim sagorevanjem i okreće se održivim pogonskim rešenjima, posebno elektromobilnosti.

Prema rezultatima studije konsultantske firme Deloitte i nemačkog Udruženja automobilske industrije (VDA), više od 80 odsto ispitanih kompanija polazi od toga da će se e-mobilnost etablirati kao novi standard. Takođe, više od 80 odsto firmi je uvereno da je već započeo proces prelaska na električnu mobilnost.

Ipak, 88 procenata ispitanika računa tek od 2030. ili čak i kasnije na potpunu "zamenu", odnosno dominaciju elektro-motora. Jedan deo ispitanih dobavljača očekuje da bi mogli da se etabliraju i motori sa gorivim ćelijama, odnosno sintetička goriva.

Foto: Pixabay

Za potrebe studije o transformaciji auto branše, Deloitte i VDA su proletos anketirali firme koje proizvode automobilske delove, odnosno dodatnu opremu. U anketi su učestvovale 83 kompanije.

Više od 30 odsto svojih izdataka za istraživanje i razvoj, ispitane firme investiraju u područje električnih pogonskih tehnika, iako njihov udeo u ukupnom prometu iznosi samo 15 odsto, a 85 procenata preduzeća je profit iz tradicionalnog posla vezanog za tehnologiju motora sa unutrašnjim sagorevanjem iskoristilo kako bi paralelno steklo kokurentnost i na polju e-mobilnosti.

A to je itekako potrebno, jer mušterije kompanija koje proizvode komponente za automobile - a to su proizvođači vozila - vrše pritisak kad se radi o procesu transformacije u smeru elektromobilnosti, prenosi Tanjug.

Napuštanje klasične tehnologije

Volkswagen, najveći evropski proizvođač automobila, je najavio da će između 2033. i 2035. napustiti proizvodnju vozila sa unutrašnjim sagorevanjem.

Daimler namerava i pre 2039. da ponudi svojim kupcima paletu modela koji bi u potpunosti bili CO2-neutralni. BMW za sada ne želi da precizira datum napuštanja klasične tehnologije, odnosno fosilnih goriva, ali u sedišta koncerna u Minhenu očekuju da bi do 2030. svako drugo prodato vozilo trebalo da bude "na struju".

Preduzeća iz automobilske industrije, sudeći po rezultatima studije, žale se na nedostatak političke podrške i nesigurnost oko (dugoročnijeg) planiranja.

Foto: BMW

- Klimatska politika je više od pukog postavljanja ciljeva, a da bi se ostvarili najambiciozniji klimatski ciljevi na svetu, potrebni su nam i najbolji uslovi za poslovanje na svetu - kaže za DW predsednica VDA Hildegard Miler.

Pored toga, ona od vlasti zahteva i aktivniju ulogu u procesu transformacije, i to usvajanjem industrijsko-političkih mera koje bi pratile tu transformaciju veka.

- To znači podsticanje obučavanja radne snage u regionima, podršku investicijama i inovacijama, kreiranje alternativnih ponuda - zaključuje Miler.

(Telegraf.rs)