Znate li koji je najgotivniji automobilski dodatak koja nikada nije prihvaćen od strane proizvođača?
Neke ideje ostanu zapamćene samo kao interesantne, ali ne izazovu neko veliko interesovanje ili pronađu tek neku ograničenu primenu
Proizvođači automobila, s vremena na vreme, odstupe od ustaljenih normi kada konstruišu novi model, pa ili naprave nešto sasvim drugačije od svega (za šta je pravi primer Fiat Multipla, o kojoj smo nedavno pisali), ili u već standardnu formu unesu neki detalj po kome neki model postane i ostane upečatljivo prepoznatljiv.
Takve ideje nekada budu prihvaćene i postanu standard, kao što je to pedesetih godina prošlog veka sa sigurnosnim pojasevima bio slučaj. Nekada, međutim, ostanu zapamćene samo kao interesantne ideje za koje se nije pojavilo neko veliko interesovanje, a ponekada i pronađu neku ograničenu primenu (kao npr. Vankelov motor sa rotacionim klipom).
Jedan od zanimljivijih primera ovoga su Mazdini "oscilirajući otvori za vazduh", tačnije otvori za vazduh koji su se automatski pomerali levo - desno šireći tako vazduh po kabini automobila. (Inače, upravo je Mazda poznata po insistiranju na Vankelovim motorima u nekim svojim modelima.)
Taj dodatak standardnom ventilacionom sistemu na američkom tržištu je nuđen u modelu Mazda 626, tokom osamdesetih i devedesetih godina. Iako se činilo da Mazda voljna da na svaki način popularizuje svoj izum, drugiproizvođači, čini se, nisu bili zainteresovani za njega.
Dovoljno je bilo pritisnuti "Swing" dugme na komandnoj tabli i rešetke ventilacionih otvora bi počele da se pomeraju levo - desno. Iako danas, u eri klima uređaja na svakom mestu, ovaj izum možda deluje čudno ili smešno, reći da je postojanje ova funkcija nejasno, bilo bi potcenjivanje.
(Telegraf.rs)