Šta najbolje snižava temperaturu u kolima po vrućini i jakom suncu?
Posle više od četiri sata stajanja na jakom suncu izmerene su temperature u kabinama sedam identičnih automobila sa različitom zaštitom od sunca...
Metode za sprečavanje preteranog zagrevanja unutrašnjosti automobila od sunčeve svetlosti mogu biti različite.
Stručnjaci nemačkog autokluba ADAC testirali su sedam identičnih terenaca Dacia Duster. Osim referentnog vozila bez dodatne opreme, u testu je korišćeno nekoliko automobila sa opremom za zaštitu od sunca, zatim vozilo sa zatamnjenim staklima, kao i još dva vozila - jedno sa belom i drugo sa crnom bojom karoserije.
Posle više od četiri sata na jakom suncu izmerene su temperature u kabini svakog automobila.
U vozilu bez dodatne opreme i zatamnjenih stakala na vozačkom mestu je izmereno 53 stepena. Deset stepeni manje bilo u vozilu koje je bilo prekriveno ceradom, što je bilo i "najhladniji" rezultat na testu.
Sa izmerenih 45 stepeni u kabini, vozilo sa spoljašnjom zaštitnom folijom je takođe bilo znatno hladnije. Reflektujući štitnik za sunce iznutra spustio je temperaturu za 4 stepena, pa je u kabini tog Dustera izmereno 49 stepeni. Bela tkanina raširena na komandnoj tabli bila je manje efikasna, pa je u tom vozilu izmereno 50 stepeni.
Zatamnjenje zadnjih stakala je, takođe, dovelo do za samo dva stepena niže temperature. Ovde je, međutim, izmereno samo 48 stepeni na zadnjim sedištima, umesto 57 stepeni koliko je bilo u vozilu bez dodatne opreme, prenosi Revija HAK.
Tokom ovog ispitivanja, upravljači i komandne table vozila dostizali su temperature i do 70 stepeni.
Poređenje automobila sa crnom i belom bojom karoserije jasno je pokazalo velike temperaturne razlike. Tako je na spoljašnjoj površini crne Dačije Duster izmerena temperatura od 65 stepeni, dok je beli Duster bio čak 21 stepen hladniji, odnosno, na njemu je izmerena temperatura od 44 stepena.
Takođe, unutrašnjost crnog Dustera bila je bar 5 stepeni više zagrejana od automobila ofarbanog u belo.
Stručnjaci ADAC-a preporučuje upotrebu zaštite od sunca, jer ona može da pomogne u smanjenju unutrašnje temperature površina u kabini vozila.
(Telegraf.rs)