Najveći Teslin rival je još pre više od 100 godina pravio najmoćniji električni automobil svoga doba

U prvim decenijama automobilske industrije motori sa unutrašnjim sagorevanjem su se razvijali uporedo sa električnim pogonom...

Foto: Wikimedia/Public domain

Nikola Tesla je davne 1931. godine napravio električni automobil, inovativan po tom što je radio bez baterija, o čemu smo već pisali. Njegovo postojanje, ali ni nepostojanje, ne može sa sigurnošću biti dokazano, ali je elektromobil najvećeg Teslinog rivala druga priča.

I pored toga što je bio blizak prijatelj sa Henrijem Fordom, osnivačem istoimene kompanije i proizvođačem prvog automobila koji je motorizovao svet - Forda Model T, slavni američki pronalazač Tomas Edison je verovao u električne automobile.

U prvim decenijama automobilske industrije motori sa unutrašnjim sagorevanjem su se razvijali uporedo sa električnim pogonom. Ovi prvi su, međutim, kasnije preuzeli primat zbog veće brzine, udobnije vožnje i veće autonomije vožnje.

Međutim, električni automobil kompanije Bailey Electrics je, zahvaljujući Edisonovoj bateriji, koja je za to vreme bila vrhunac tehnologije, u prvoj deceniji 20. veka uspeo da prevali 100 milja, odnosno 160 kilometara sa jednom batrijom.

Auto se u septembru 1910. godine takmičio sa mnogo moćnijim benzincima u trci izdržljivosti od 1.000 milja, od Njujorka od vrha Vašington u Nju Hempširu i nazad. Dva Bailey-ja pogonjena Edisonovim baterijama su, na iznenađenje mnogih, sa uspehom završila trku.

Ipak, sve veća prednost automobila sa SUS motorima i njihova sve masovnija proizvodnja, doveli su do gašenja komapnije Bailey & Co. već 1915. godine. Ubrzo posle toga i Tomas Edison je izgubio interesovanje za električne automobile.

Video: Izgleda ko milion dolara i ne može da ga kupi svako: Podjednako dobro ide i na kopnu i u vodi

(Telegraf.rs)