Koliko bi danas koštao "Stojadin"?

Jedna od tajni njegovog uspeha bila je činjenica da je to bio jedan od prvih hečbek automobila, kako na domaćem, tako i na stranom, tržištu...

Printscreen: YouTube/veteranCScom

Zastava 101, širom bivše Jugoslavije poznata kao "Stojadin", a u Srbiji i kao "kec", u svoje vreme je bila jedan od retkih automobila sa istoka koji je ravnopravno mogao da se nosi sa konkurencijom sa zapada.

Naravno, jedna od tajni njegovog uspeha bila je italijanska platforma, kao i činjenica da je to bio jedan od prvih kompaktnih, odnosno hečbek, modela, kako na domaćem, tako i na stranom, tržištu.

Praktična peta vrata su sedamdesetih godina prošlog veka bila prava retkost, a "Stojadin" je kao domaći proizvod u Jugoslaviji imao i veoma popularnu cenu.

Zahvaljujući slovančkom Avto magazinu iz 1972. godine, danas možemo da znamo koliko je tada koštao "Stojadin". Cena u devizama tada je iznosila 2.084 američkih dolara.

Preračunato u današnju vrednost to bi iznosilo - 11.441 evro, prenosi Facebook stranica "Oficijalna stranica Zastava 101 foruma".

Video: On je Kec, on je Stojadin, on je zvezda jugoslovenske autoindustrije: Zastava 101

(Telegraf.rs)