Srbi najviše kupuju luksuzne limuzine: Prodaja novih automobila porasla, cene skočile
Kovid kriza nije uticala na prodaju automobila iz premijum segmenta i tražnja za njima je bila kao i svake godine, dok su tradicionalno na našem tržistu najatraktivniji modeli Fijata i Škode
U Srbije je u prvih šest meseci prodato 15.489 novih automobila, što je za 28 odsto više u odnošu na isti period prošle godine, rekao je za Tanjug predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milan Belin.
Kovid kriza nije uticala na prodaju automobila iz premijum segmenta i tražnja za njima je bila kao i svake godine, pa su tako prodata, na primer, 642 Mercedesa, 312 Audija, 69 Land Rovera, 60 Poršea i 443 BMW-a.
Belin kaže da je prošla godina bila specificna zbog "zatvaranja" od marta do maja, kada je prodaja bila onemogućena.
- Tradicionalno na našem tržistu najatraktivniji modeli su Fijat i Škoda, a u segmentu privatnih kupaca kia je dosta interesantna - naveo je on.
Ono što je presudno za izbor naših kupaca, istakao je Belin, jeste cena, jer još uvek kupci u Srbiji nisu na nivou da biraju po onome šta nam je potrebno, već po onome što mogu sebi da priušte.
Kada je reč o premijum brendovima, predsednik Asocijacije uvoznika vozila i delova kaže da vodeću ulogu imaju Mercedes, Audi, Jaguar i BMW, koji imaju svoju stalnu klijentelu.
Što se tiče njihove prodaje, kako je rekao, nije zabeležen ni pad ni rast u odnosu na prethodni period. Ti automobili se generalno dobro kotiraju i prodaju u Srbiji, dodao je Belin.
- Srbija ima interesantno tržište, jer bez obzira na uslove života, premijum automobili pored visoke cene nalaze svoje kupce i možemo da ih vidimo na ulicama iz dana u dan sve više - rekao je Belin.
Očekuje se da će, ako sve bude kako treba što se tiče epidemiološke situacije, sledeća godina biti mnogo kvalitetnija i bolja, kada Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova planira da realizuje Sajam automobila, kojeg nije bilo dve godine.
- Znajući da je sajam automobila veliki točak u prodaji i ima najveći efekat na prodaju u tih par meseci koliko traje sajam i postsajamske akcije, nadamo se da ćemo moći prodajom novih automobila da prestignemo rezultate iz 2018 - istakao je Belin.
Što se tiče povoljnosti prilikom kupovine, Belin je rekao, da su cene automobila generalno skočile iz raznih razloga, ali da banke i lizing kuće građanima daju dobre uslove finansiranja i da su kamatne stope za kupovinu novih automobila povoljne, što je za prosečnog kupca najbitnija stvar, kako bi mu rata kredita bila što prihvatljivija.
U prilog prodaji novih automobila, bez obzira na pandemiju, ide činjenica da uvoz nije bio problematičan, pa su čak i za vreme najgoreg perioda prošle godine vozači kamiona prolazili granicu bez ikakvih problema.
- Ono što je spečifično, a tiče se uvoza novih automobila, jeste to da na tržistu cele Evrope postoji manjak automobila, jer većina evropskih proizvođača zavisi od kineskih proizvođača mikročipova, kojih nema dovoljno na tržištu - objasnio je Belin za Tanjug.
Proizvođači mikro čipova, dodao je on, okrenuli su se profitabilnijim tržištima i faktički je situaciju da kako u Evropi, tako i u Srbiji, ima više kupaca nego automobila koji su u ponudi.
- Normalizacija na tržištu, prema predviđanjima, neće se desiti pre kraja ove ili početka iduće godine, pa nas sada najviše brine ova situacija u kojoj imamo kupce, a nemamo dovoljno veliki izbor novih automobila - objasnio je Belin.
(Telegraf.rs/Tanjug)