Da li je dobro preskakati stepene prenosa kod promena brzina?
Načina koji vozač vrši promenu stepena prenosa, u skladu sa brojem obrtaja motora, utiče na komfor u vožnji, potrošnju goriva i na dugotrajnost delova
Pravilna promena brzina kod automobila sa manuelnim menjačem jedna je od glavnih osobina svakog iskusnog vozača. Načina koji vozač vrši promenu stepena prenosa, u skladu sa brojem obrtaja motora, i te kako utiče na komfor u vožnji, potrošnju goriva, ali i na dugotrajnost pojedinih delova.
Promena brzina je i jedna od stvari za koju je mladim vozačima potrebno najviše vremena da usvoje, jer moraju da prate saobraćaj i prilagođavaju brzinu kretanja, pa je potrebo da znaju kako da pravilno "pogode" odgovarajući stepen prenosa.
To je radnja koja na koju se postepeno navikava osluškivanjem rada motora, i koja vremenom postaje potpuno automatizovana. A nakon toga dolazi do jedne od prilično čestih navika - preskakanja brzina (stepena prenosa) prilikom njihove promene.
Autor YouTube kanala "Engineering Explained", Džejson Fenske na svom primeru (u videu iznad) je pokazao šta se događa kada se, prilikom promene, preskaču brzine, i zašto nije dobro preskakati redosled stepeni prenosa, odnosno npr. prebacivati iz druge u petu brzinu i obrnuto, navodi Index.
Osim toga, Džejson se pozabavio i pitanjem startovanja motora u drugom stepenu prenosa, što je standardna radnja kod automatskih menjača u režimu za vožnju po snegom prekrivenoj podlozi. Ako vozite auto sa manuelnim menjačem, takođe je moguće krenuti na isti način, ali sa više gasa i uz nešto veću "potrošnju" kvačila.
(Telegraf.rs)