Novi život legendarne mašine: Renault 5 Turbo 3 - izgleda kao nekada, ide kao nikada do sada!
Ovaj "restomod" projekat je zadržao karoseriju originalne "petice", ali je dobio novi pogon, menjač, digitalnu komandnu tablu, savremeniju unutrašnjost...
Što se svet više okreće električnoj energiji kao glavnom pogonu vozila u bliskoj budućnosti, čini se da neki zaista legendarni modeli iz proteklih decenija sve više dobijaju na vrednosti i svom kultnom stausu.
Iako takvi modeli i danas insprišu dizajnere i inženjere da konstruišu nove savremene verzije takvih autmobila, kao što je to slučaj sa nedavnim najavama Renaulta 4 i Renaulta 5 za 21. vek, pravi ljubitelji ostaju verni orginalima.
Sa tim na umu, inspirisana legendarnim reli mašinama iz osamdesetih - Renaultom 5 Turbo i Turbo 2, kompanija Legende Automobiles je, 35 godina nakon prestanka prozvodnje prve generacija čuvenog francuskog minija, stvorila - Renault 5 Turbo 3.
Reč je o tzv. "restomod" projektu, koji je zadržao izgled karoserije originalne "petice" Turbo, ali je dobio novi pogon, savremeni menjač, digitalnu komandnu tablu, klima uređaj, savremeniju unutrašnjost i druge elemente koji više odgovaraju današenjem vremenu. Tu se najviše ističu, u retro stil automobila savršeno uklopljene, prednje i zadnje LED svetlosne grupe.
Kao i original, i Turbo 3 ima centralno postavljeni turbo-benzinski motor, s tim što, za razliku od nekadašnjeg od 1,4 litra i 160KS, ovaj današnji ima čak 240 "konja" više.
Zbog smanjenja ukupne mase, paneli karoserije su izrađeni od ugljeničnih vlakana, a cela karoserija je dodatno proširena i odnosu na dimenzije originala. Automobil stoji na širim točkovima prečnika 16 ili 17 inča, dok su felne dizajnirane u retro stilu zadržale sportsko pričvršćivanje centralnom maticom.
Renault 5 Turbo 3 poslednjih dana izazva oduševljenje brojnih ljubitelja legendarnih sportskih četvorotočkaša, pa je pomalo čudno to što Legende Automobiles još nije objavio nikakve detaljnije podatke o njegovim performansama.
(Telegraf.rs)