Vreme je za zamenu dotrajalih kočnica, a vi ne znate koje su bolje - originalne ili zamenske?
Stručnjaci ADAC-a testirali su zamenu kočionog sistema na Golfu "sedmici" i uporedili zamenjene sa originalnim fabričkim delovima...
Zamena kočionih diskova i pločica može da bude skupa, zbog čega se vlasnici automobila neretko zapitaju da popravku moraju da obave baš originalnim rezervnim delovima. Kakve su im uopšte alternative na raspolaganju?
Poznat po najrazličitijim vrstama ispitivanja i testiranja automobila, nemački autoklub ADAC je testirao nekoliko različitih kočionih setova kako bi proverio razliku između jeftinijih i skupljih delova i ustanovio zašto ista vrsta popravki nekada košta samo nekoliko stotina, a nekada nekoliko hiljada evra.
Stručnjaci ADAC-a testirali su zamenu kočionog sistema na Volkswagen Golfu sedme generacije i uporedili zamenjene sa originalnim fabričkim delovima. Performanse kočenja i trošenja kočionog sistema ispitivane su u dva različita ciklusa kočenja, pod umerenim i pod velikim opterećenjem. Testovi Golfa sa različitim delovima kočionog sistema fokusirali su se na njihov uticaj na ponašanje automobila u vožnji.
Na testu su se našli originalni VW kočioni sistem, dva modela sportskih Brembo i Zimmermann kočnica, zatim ATE kočnica sa smanjenim trošenjem, kočioni set Bosch i najjeftinije kočnica marke Ridex.
Razlike u cenama ovih kočnica su velike. Dok VW za četiri diska sa pločicama naplaćuje 432 evra, isti set sa znakom Ridexa se dobija za samo 100 evra. Na te treba još dodati troškove ugradnje.
Svi navedni kočioni setovi zadovoljavaju evropski standard UN-R 90 i svi, osim jednog, na testu su dobili ocenu dobar. Testirani setovi su, po kvalitetu, bili ravnopravni originalnim delovima proizvođača, dok su samo Ridexove kočnice dobile nižu ocenu.
Test je pokazao da se razlika u dužina kočenja pri brzini od 100 km/h, kod pet različitih kočionih setova, kretala u rasponu od samo pola metra. Za pobednika testa proglašene su ATE kočnice, koje su pokazale bolje rezultate od fabričkih VW kočnica.
Automobil se sa najslabije ocenjenim Ridex kočnicma zaustavio samo metar duže od najbolje plasiranih, a problem kod ovih kočnica je bilo to što su se brže zagrejale, pa su zato i pokazale slabije peformanse od ostalih.
(Telegraf.rs)