Auto stoji na ravnom, a motor u "leru" ne radi kako treba... Evo o čemu se tu radi!
Iskusniji vozači mogu i sami da procene ako situacija nije baš "najčistija"...
Kada je motor u praznom hodu, obično očekujemo da radi mirno i uravnoteženo. Ali, šta se događa ako ipak osetimo vibracije ili povećan broj obrtaja?
Prazan hod obično podrazumeva između da motor radi na 700 ili 800 obrtaja u minutu, a iskusniji vozači tada mogu da procene ako situacija nije baš "najčistija".
Navedeni simptom kod benzinaca mogu da znače da su svećice dotrajale, pa je paljenje smeše u cilindrima otežano. Možda su neispravne i žične instalacije. Kod dizelaša, mogući uzroci su zapušene dizne za ubrizgavanje goriva (brizgaljke).
Neravnomeran rad izazivaju i problemi u sistemima dovoda vazduha i goriva u motor (dotrajalost ili oštećenje).
Međutim, nakon promene zupčastog kaiša može se dogoditi da rad motora nije savršeno usklađen, pa ni rad ventila nije sinhronizovan, navodi Revija HAK. A to smanjuje kompresiju, što za rezultat ima "nemiran" rad motora u leru.
Ovde su mogući i problemi sa vremenom paljenja smeše zbog kojih će agregat raditi "grublje, može da se dogodi i da se ugasi.
(Telegraf.rs)