Audi predstavio novi RS3: Moćna srednja klasa sa 400 "konja" ispod haube
Kao poseban novitet Audi ističe "RS Torque Splitter", elektronski sklop koji zamenjuje klasičan diferencijal zadnje osovine i omogućava da se snaga motora automatski usmerava na onaj točak kome potrebnija
"Audijev Golf" je upravo dobio svoju najsnažniju verziju. "Gospodar prstenova" je predstavio sportski kompakt RS3 u hečbek i sedan verziji, čime je zaokružio ponudu aktuelne generacije "trojke".
Kao što je to uvek kod ovakvih modela slučaj, novi RS3 modeli imaju dosta agresivniji sportski izgled zahvaljujući novim sportskim branicima, širim pragovima, zadnjim difuzorom, (diskretnim) spojlerima na zadnjem kraju i većim sportskim točkovima od 19 inča sa čuvenim Pirelli P Zero Trofeo R pneumaticima.
Za pogon je i dalje zadužen poznati petocilindarski TFSI turbo-benzinac, sa Audi Sport potpisom, 400 "konja" i obrtnim momentom od 500Nm (pri 2.250 do 5.600 o/min). Motor je uparen sa unapređenim sedamostepenim S-tronic menjačem sa duplim kvačilom, koji snagu prenosi na sva četiri točka.
Kao poseban novitet Audi ističe "RS Torque Splitter", elektronski sklop koji zamenjuje klasičan zadnji diferencijal prethodnih modela i omogućava sofisticiranije elektronsko upravljanje na zadnjoj pogonskoj osovini. Taj uređaj omogućava "aktivno promeljivo vektorisanje obrtnig momenta" na svakom zadnjem točku, pa se snaga motora automatski usmerava na onaj točak kome potrebnija.
Novi Audi RS3 od 0 do 100 kilometara na sat ubrazava za 3,8 sekundi, pa je za 0,3 sekunde brži od svog prethodnika. Kao što je to već uobičajno, maksimalna brzina je elektronski ograničena na 250 km/h. Ovde, međutim, postoji izuzetak, budući da je, u slučaju da se kupac opredeli za RS Dynamic paket opreme, ograničenje brzine moguće podići i do 290 na sat.
Osim, za ovakve automobile već uobičajne kombinacije digitalnih instrumenata i centralnog displeja infotejnment sistema, unutrašnjost je oplemenjena alkantarom i sportskim detaljima crvene boje.
Novi Audi RS3 u Sportback i Sedan verziji u salone stiže tokom avgusta, a prve isporuke se mogu očekivati početkom jeseni. Početne cene modela u Nemačkoj će za RS3 Sportback iznositi 60.000, a za Sedan 62.000 evra.
(Telegraf.rs)