Uključena klima ili spušeni prozori: Kada auto više troši?

Rad klime predstavlja dodatno opterećenje za motor automobila, a ono zavisi i od veličine unutrašnjeg kabine, visine spoljašnje temperature, snage motora i drugih uslova vožnje

Foto: Pixabay

Na pitanje da li je tvrdnja da vožnja sa uključenim klima uređajem utiče na potrošnju goriva - mit ili istina, odgovor je onaj koje će se većini vozača manje dopasti...

U vožnji sa uključenom klimom svakako raste potrošnja ali, ako je za utehu, i u vožnji sa otvorenim prozorima auto takođe više troši. To se, međutim, u većini slučajeva ne može uporediti sa upotrebom klime.

Kada su napolju velike vrućine i temperature između 30 i 40 stepeni Celzijusa, većini vozača nije teško da donesu odluku da li da voze sa uključenom klimom (ukoliko je imaju u automobilu) ili bez nje.

Foto: Pixabay

Međutim, klima svakako bolje hladi, ali povećava potrošnju goriva čak i više nego bilo koja druga sporedna funkcija automobila. Tako se potrošnja goriva tokom vožnje sa uključenim klima uređajem, u proseku, povećava za 8 do 10, ali u ekstremnim slučajevima čak iz za do 20 odsto.

Učastali rad klime predstavlja dodatno opterećenje za motor automobila, a ono zavisi i od veličine unutrašnjeg prostora kabine, visine spoljašnje temperature, snage motora i drugih uslova vožnje.

S druge strane, svi sistemi i uređaji u kolima koju su aktivirani tokom vožnje crpe struju iz akumulatora (brisači, radio, uređaji uključni na USB uričnice), pa motor sav taj utrošak struje mora da nadoknadi. Zato agregat to "naplaćuje" povećanom potrošnjom goriva.

Foto: Pixabay

Međutim, ovde treba reći da i brza vožnja sa spuštenim prozorima, umesto uključene klime, u nekim slučajevima može da poveća potrošnju čak i više nego vožnja sa uključenom klimom (u zavisnosti od toga koliko je brza). Do toga dolazi zato što vazduh koji kroz prozore ulazi u kabinu, stvara dodatno opterećenje koje "tera" motor da radi napornije kako bi mogao da pokreće automobil istom brzinom.

Dakle, bilo da je u pitanju klima ili otvoreni prozori, ne postoji način da rashladite kabinu automobila, a da to dodatno ne poveća potorošnji goriva.

A kako temperatua u kabini parkiranog automobila leti može da dostigne i više od 50 stepeni Celijusa, automobil je svakako pre vožnje potrebno rashladiti. Zato izaberite onu metodu rashlađivanja koja vama najviše odgovara (ili nađite hlad u blizini, preterajte auto tamo pa otvrite sva vrata i prozore dok vrelna ne izađe), ali nipošto ne sedajte u potpuno nerashlađeno vozilo.

(Telegraf.rs)