Da li će Evropa potpuno zabraniti benzince i dizelaše? Saznaćemo već ove nedelje

Prema već postavljenim ciljevima, smanjenje emisije ugljen-dioksida bi do 2030. trebalo da dosegne 60, a do 2035. godine svih 100 odsto

Foto: Unsplash

Evropska unija u sredu predlaže strategiju koja ima cilj da se njenom primenom tokom sledeće decenije postigne ugljenična neutralnost u borbi protiv klimatskih promena. Drugim rečima, EU definitivno želi da pošanje benzince i dizelaše u istoriju, i stvori uslove za budućnost prevoza zasnovanu na električnim vozilima.

Evropa je 2020. postavila cilj da dostigne ugljeničnu neutralnost do 2050. godine, a propisi koji će biti predloženi 14. jula bi trebalo da postave osnove za postizanje tog cilja. Više izvora navodi da bi potpuno ukidanje automobilskih emisija štetnih gasova trebalo da stupi na snagu 2035. godine.

Kako sada stvari stoje, smanjenje emisije ugljen-dioksida bi do 2030. godine trebalo da dosegne 60, a do 2035. godine svih 100 odsto. Jedina vozila koja će, posle tog datuma moći da ispune uslove nulte emisije biće elektirčna, koja će od tada biti jedina dozvoljena prevozna sredstva.

Foto: Pixabay

Na putu ka ostvarenju tih planova, automobilsku industriju 2027. godine očekuju još stroži propisima o emisijama izduvnih gasova, kod motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Novi propisi će još više favorizovati električna vozila i sve više voditi ka odbacivanju svih vrsta hibridnih vozila.

Iako udeo električnih automobila u saobraćaju stalno raste, pa su tako u zemljama EU ove godine čak 8 odsto ukupno registrovanih vozila bila električna (ukupno 356.000).

Nisu, međutim, svi saglasni sa ovim smernicama. Tako, na primer, predsednik odbora za životnu sredinu u Evropskom parlamentu Paskal Kanfin smatra da je 2035. godina, i sa stanovišta industrije i sa stanovišta društva, prerano postavljen rok za potpuno ukidanje motora na fosilna goriva, ali i da bi 2040. godina predstavljala previše kasan rok za globalnu klimu.

Video: Kakvu mašinu vozi Nole: Ima 1.020 konjskih snaga, košta oko 110.000 evra i liči na betmobil

(Telegraf.rs)