Mercedes i Audi punim gasom jure u električnu budućnost, BMW veran benzincima bar još 20 godina?
Audi se već od 2026. oprašta od klasičnog pogona, Mercedes lansira električne modele ranije nego što je planirano, dok u Minhenu i dalje veruju u potražnju za svojim benzincima i turbodizelašima
Nakon što je prethodno objavio potpuni prestanak razvoja motora sa unutrašnjim sagorevanjem, Audi je ove nedelje iznenadio najavom da već od 2026. u ponudi neće više imati automobile sa klasičnim pogonom.
Samo nekoliko sati nakon te objave, slična informacija stigla je i iz Daimlera. Nemačka kompanija u čijem vlasništvu je Mercedes-Benz, najavila je sličan pristup kada je o strategiji elektrifikacije reč.
Mercedes će lansirati električne modele planirane za sredinu dekade ranije nego što je planirano. Automobili, predviđeni da stupe na scenu 2024. odnosno 2025. godine, debitovaće godinu dana ranije, dok će njihovi SUS ekvivalenti istovremeno biti izbačeni iz ponude. Za sada ništa nije zvanično, mada se kao izvor navode ličnosti bliske dešavanjima, prenose Vrele gume.
Pretpostavlja se da će šef kompanije, Ola Kelenijus, ubrzani tempo rada na implementaciji "zelenih" pogonskih sklopova najaviti pre letnje pauze. Ovaj novi potez dolazi kao logičan nastavak planova objavljenih u februaru ove godine, kada je rečeno da će Mercedes prekinuti proizvodnju nekih kupea i kabrioleta koji se sporije prodaju, i da će se fokusirati na razvoj naredne generacije električnih vozila.
Što se Mercedesovog arhirivala BMW-a tiče, prethodno je saopšteno da će minhenska kompanija ostati posvećena motorima sa unutrašnjim sagorevanjem još najmanje 30 godina. Mini bi mogao da se prebaci na "elektriku" mnogo ranije, ali BMW očigledno želi da iskoristi potražnju za svojim modelima pogonjenim četvorocilindarskm i šestocilindarskim benzincima i turbodizelima još najmanje dve decenije.
Naravno, ne bi bilo iznenađenje da Bavarci revidiraju svoju strategiju elektrifikacije, kao što su ne tako davno uradili sa blagim hibridima, gde su im Audi i Mercedes daleko odmakli. Još veći pritisak na ukidanje motora sa unutrašnjim sagorevanjem bi mogao da dođe od velikog broja političkih i ekoloških entiteta kao što je Transport & Environment, koji je nedavno kritikovao mnoge proizvođače zbog nedostatka ambicioznih ciljeva vezanih za ukidanje automobila na fosilna goriva.
(Telegraf.rs/Vrelegume.rs)