Prvi električni "Španac" izgleda mnogo bolje od svoje nemačke "braće": Ovo je nova Cupra Born

Najsnažniju verziju sa 235 "konja" napajaće baterija kapaciteta 77 kWh, što je sasvim dovoljno da se do 100 km/h stigne za 6,6 sekundi, dok će automobil sa jednim punjenjem baterija moći da pređe 540 kilometara

Foto: Cupra

Prvobitno zamišljen kao električni kompaktni hečbek "pod kapom" SEAT-a, El-Born je tokom razvoja promenio ne samo ime, već i brend, doduše, u okviru iste kuće i grupacije. Istovremeno, dobio je i znatno veće sportske ambicije, što uostalom, i očekujemo kada je u pitanju Cupra.

Reč je o automobilu koji je blizak rođak Volkswagena ID.3, koristi istu MEB modularnu platformu namenjenu električnim vozilima sa međuosovinskim rastojanjem od 2.767 milimetara, a proizvodiće se u nemačkoj fabrici u Cvikauu, odakle stiže i pomenuti ID.3. Istovremeno, to je i prvi potpuno električni automobil španske kompanije.

Za pogon je zadužen elektromotor postavljen pozadi, snage 150 odnosno 205 konjskih snaga, zavisno od toga da li se koriste baterije kapaciteta od 45 kWh ili 58 kWh. Od njih zavisi i autonomija, koja se kreće između 340 i 420 kilometara.

Pored pomenutih, u ponudi će biti i najsnažnija verzija snage 235 "konja", koja će se električnom energijom snabdevati iz baterija kapaciteta 77 kWh, što je sasvim dovoljno da se do 100 km/h stigne za 6,6 sekundi dok autonomija iznosi oko 540 kilometara.

U enterijeru se nalazi veliki centralni displej infotejnment sistema, osetljiv na dodir, dijagonale 12 inča, a tu je i digitalna instrumentacija, kao i head-up displej sa tzv. proširenom stvarnošću. Android Auto i Apple CarPlay se podrazumevaju, a posebna Cupra Connect aplikacija se brine o povezivanju svih uređaja.

Proizvodnja Cupre Born počinje u septembru, a prvi primerci se u prodajnim salonima mogu očekivati početkom 2022. godine. Cena još nije objavljena, ali se očekuje da će biti nešto viša u odnosu na Volkswagen ID.3 koji u Nemačkoj startuje sa cenom od 31.960 evra.

(Telegraf.rs/TopSpeed)