Novi mali automobili više neće biti jeftini
Mnogi proizvođači već su ukinuli svoje klasične mikro modele, dok se proizvodnja najmanjih modela sa električnim pogonom čini neisplativa...
Rasprave o uvođenju nove strože Euro 7 norme emisije izduvnih gasova ulaze u samu završnicu. Novi propis, koji bi trebalo da stupi na snagu 2025. ili 2026. godine, mogao bi da označi kraj "klasičnih" automobila.
Ukoliko budu prihvaćeni najradikalniji predlozi koje promovišu neke članice Evropske unije, propisani standardi štetnih emisija bi bili toliko strogi da to verovatno predstavljalo definitivan raskid sa tehnologijom motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
U kompaniji Volkswagen, takođe, pretpostavljaju da bi nova pravila, mogla stave katanac i na proizvodnju mnogih hibridnih automobila. Benzinski i dizel modeli sa takozvanim "blagim hibridnim sistemima" zadovoljavali granične vrednosti emisija i standarde potrošnje. To bi sa Euro 7 standardom moglo da se promeni.
- Bojimo se da hibrodni sistem od 48 volti neće biti dovoljan - rekao je jedan visoki menadžer VW-a za Business Insider, dodajući da bi ugradnja većeg elektromotora bila nesrazmerno skupa.
Prema tvrdnjama najvećeg nemačkog proizvođača automobila, dodatni troškovi za nadogradnju i smanjenje emisija štetnih gasova iznosili bi nekoliko hiljada evra po vozilu. Toliki iznos bi imao direktan uticaj na prodaju manjih modela.
Mali automobili bi, u tom slučaju, izgubili bi svoju cenovnu prednost, a sa njom i kupce, prenosi Revija HAK. U Volkswagenu smatraju da novi mali automobili neće biti dostupni ljudima sa nižim i niskim primanjima. Koliko niskim? To još uvek ne znamo...
Mnogi proizvođači već su ukinuli svoje mikro modele, pa tako na tržištu više nema npr. Opela Adam ili Forda Ka... Ovo treba shvatiti kao deo lobističkih napora da se ostvare što bolje pozicije u pregovorima sa EU, odnosno da nova Euro 7 norma ipak omogući prezlani period do potpunog prelaska na električne automobile.
(Telegraf.rs)