Deo bez koga niste mogli da zamislite automobil, definitivno postaje prošlost za nove modele

Dok se neki drugi sistemi i sklopovi automatizuju po svaku cenu, izbacivanje klasične "ručne" kočnice ima svoje prednosti...

Foto: Mercedes-Benz

Dve decenije od kako je BMW, na svojoj Seriji 7 predstavio prvu električnu parkirnu ("ručnu") kočnicu, ta tehnologija je zavladala auto-industrijom.

Trenutno oko 70 odsto automobila koji silaze sa fabričke trake ima električnu parkirnu kočnicu, a njih tek 30 odsto dolazi sa klasičnom ručnom kočnicom. Samo godinu dana ranije, taj odnos je bio 63 prema 37.

Klasičnu ručnu kočnicu u obliku poluge prvi su iz ponude izbacile premijum marke, kap što su Mercedes i Lexusa, a sada se taj trend stigao i do ostalih velikoserijskih proizvođača.

Ručnu kočnicu u svojoj ponudi danas imaju uglavnom proizvođači jeftinijih automobila, kao što je npr. Dacia, kao i bazične verzije nešto skupljih modela.

Međutim, za razliku od nekih drugih automobilskih sklopova, koji se automatizuju po svaku cenu, primena električne parkirne kočnice ima i svoje prednosti, podseća Revija HAK.

Osim što u kabini ne zauzima mnogo prostora između prednjih sedišta, ona omogućava i lakše kretanje na uzbrdici automatskim otpuštanjem. Takođe, aktivacija električne kočnice ne zahteva primenu velike sile kao što je to slučaj pri povlačenju klasične ručne kočnice.

Video: Jutjuberi ili striptizete: Ko vozi bolja kola?

(Telegraf.rs)