Novi Hyundai mnogo bolje leži na putu kada ga vozite sa kacigom na glavi
Nova sportska Kona N poseduje funkciju intuitivnog učenja i prilagođavanja vozačkim komandama u cilju pružanja što optimalnijih performansi vožnje
Najavljivan već neko vreme, pa čak i prikazan u formi "maskiranog" prototipa, Hyundai Kona N je i zvanično ugledao svetlost dana i pridružio se sada već impozantnoj porodici sportskih "N" modela, koju čine i20, i30 i Veloster.
U odnosu na "običnu" Konu, N verzija se vizuelno prilično lako razlikuje, pre svega, zahvaljujući upadljivom aerodinamičkom paketu koji podrazumeva prednji spliter, bočne pragove i veliki difuzor vazduha pozadi, kroz koji "izviruju" dve velike, okrugle izduvne cevi.
Naravno, najviše nas interesuje ono što se nalazi ispod "haube", a u ovom slučaju, radi se o 2,0-litarskom turbo benzincu, "pozajmljenom" iz i30, koji oslobađa 280 konjskih snaga i 390 Nm obrtnog momenta. Snaga se preko 8-stepene N DCT transmisije sa dvostrukim kvačilom prenosi na prednje točkove.
Uz to, na raspolaganju je i elektronski kontrolisan "šper" diferencijal (N Corner Carving Differential), koji za cilj ima da eliminiše podupravljanje i proklizavanje pogonskih točkove.
U Hyundaiju navode da N DCT menjač poseduje tri režima rada koji će zadovoljiti i najprobirljivije vozače. Prvi je N Power Shift koji se aktivira kada pritisak na pedalu gasa pređe 90 odsto, a obezbeđuje direktniji prenos, bez gubitka obrtnog momenta prilikom promene stepena prenosa.
Drugi je N Grin Shift (grin – osmeh zadovoljstva) koji obezbeđuje 20 sekundi maksimalnih performansi trenutno angažujući najoptimalniji stepen prenosa, a koji će naročito biti koristan prilikom preticanja, a može se aktivirati tek svakih 40 sekundi.
Treći režim rada jeste N Track Sense Shift čije i samo ime nagoveštava da je optimizovan za stazu, a poseduje funkciju intuitivnog učenja i prilagođavanja vozačkim komandama u cilju pružanja što optimalnijih performansi za postizanje najbržih krugova.
Kada smo već kod performansi, treba reći da Kona N iz mirovanja do 100 km/h ubrzava za 5,5 sekundi sa uključenim Launch Control sistemom, dok je maksimalna brzina 240 kilometara na čas.
Enterijer je obogaćen digitalnom instrumentacijom i unapređenim infotejnment sistemom, sa centralnim displejem dijagonale 10 inča, osetljivim na dodir. Na njemu se reprodukuju svi važniji parametri vožnje, pa čak i mape staza na kojima se vozi i vremena krugova.
Cena Kone N još nije saopštena, ali se očekuje da će biti nešto viša u odnosu na i30 N, za koji treba izdvojiti oko 34.000 evra. U prodajnim salonima novi član "N" porodice se očekuje tokom leta ove godine.
(Telegraf.rs/TopSpeed)