Broj javnih punjača za električne automobile raste iz dana u dan

Trenutno je u Nemačkoj vozačima EV na raspolaganju oko 35.000 elektičnih punionica, a prodaja električne energije privatnim i javnim stanicama za punjenje kreće se između 300 i 500 miliona evra godišnje

Foto: Tanjug/AP

Broj javnih stanica za punjenje električnih vozila (EV)u Nemačkoj mogao bi da skoči za više od 10 puta, vrednost tog tržišta za prodaju električne energije mogla bi da poraste za čak 23 odsto do 2030. godine, objavila je istraživačka kompanija Boston Konsalting Grupa (BCG).

U nastojanju da smanje emisije gasova iz transportnog sektora podsticanjem upotrebe električnih vozila, kreatori politike u najvećoj evropskoj ekonomiji pokrenuli su prošlog novembra plan podrške prodaji tih automobila i prateće opreme vredan tri milijarde evra, prenosi Rojters.

Trenutno je u ovoj zemlji na raspolaganju oko 35.000 elektičnih punionica za korisnike EV-a, koji, pored kućnih punjača i na radnom mestu, traže i javne kapacitete, navodi BCG u delu posvećenom Nemačkoj u sveevropskoj studiji o ovom sektoru. Prodaja električne energije privatnim i javnim stanicama za punjenje električnih vozila trenutno se kreće između 300 i 500 miliona evra godišnje.

Foto: Tanjug/AP

Ali, do 2030. godine broj punionica mogao bi da se poveća na 400.000, a godišnja prodaja da dostigne vrednost od 7,0 milijardi evra, kaže Kristijan Vagener, jedan od autora studije.

- Rađa se tržište od milijardu evra sa atraktivnim mogućnostima za rast - dodaje on.

Prema izveštaju naslovljenom sa "Pobeda u bici za ekosistem punjenja EV", vlasnici privatnih stanica za punjenje iskoristili su tržišnu priliku i pokrenuli širenje te inflastrukture za električna vozila. Kasnije će, procenjuje BCG, doći do većeg prelaska na javne punktove za punjenje usled promene obrasca ponašanja korisnika tih automobila.

Foto: Pixabay

Do 2030. godine, oko 40 do 50 odsto električne energije isporučivaće se javnim stanicama za punjenje za razliku od jedne trećine u ovom trenutku, dodaje BCG.

Velike naftne kompanije mogle bi da igraju veliku ulogu u ovome, tako što bi preispitale trenutnu ponudu konvencionalnih benzinskih pumpi, dok bi komunalne kompanije trebalo da se fokusiraju na digitalizaciju protoka električne energije i naplate, kako bi obezbedile sebi prostor u ovom novom infrastukturnom sistemu.

(Telegraf.rs/Tanjug)