Najluksuznija nemačka limuzina upravo je dobila svog električnog "blizanca"

Mercedes je upravo predstavio svoj novi najluksuzniji automobil u ponudi električnih EQ modela

Foto: Mercedes-Benz

Aktuelna Mercedesova S-klasa dobila je svog "blizanca" na električni pogon - Mercedes-Benz EQS limuzinu, koja je upravo imala svoju svetsku premijeru.

Automobil je baziran na novoj EVA platformi (Electric Vehicle Architecture), koja će poslužiti kao osnova i za buduće električne modele EQE, EGE SUV i EQS SUV, kao pandane E-klasi, GLE i GLS modelima. Sa njom stiže i sistem upravljanja na sva četiri točka kao i vazdušno oslanjanje.

Serijska verzija EQS je ostala prilično dosledna EQS Vision konceptu, koji je prikazan 2019. godine, karakterističnim tzv. cab-forward dizajnom (kabinski deo pozicioniran napred) i vrlo kratkim, gotovo nepostojećim "repom".

Vozilo je dugačko čak 5.216 milimetara, široko 1.926, a visoko svega 1.512 milimetara. Međuosovinsko rastojanje je izuzetno veliko i iznosi čak 3.210 milimetara, što je za 106 milimetara duže od aktuelne S-klase. Uz sve to, tu je i rekordni koeficijent otpora vazduha od svega 0,20!

Enterijer smo već imali priliku da upoznamo, kada je Mercedes predstavio revolucionarni jednodelni Hyperscreen displej, koji se prostire preko cele instrument-table i sastoji od tri zasebna ekrana.

Kada je reč o pogonu, EQS 450+ verzija je opremljena asinhronim elektromotorom koji se nalazi na zadnjoj osovini, a koji obezbeđuje 333 KS i 568 Nm što je dovoljno da se do 100 km/h stigne za 6,2 sekunde, uz maksimalnu brzinu limitiranu na 210 km/h.

Snažniji EQS 580 4MATIC poseduje dva elektromotora, za svaku osovinu po jedan, koji u kombinaciji pružaju 523 konjske snage i čak 855 Nm obrtnog momenta. Samim tim, i performanse su impresivnije - svega 4,3 sekunde je potrebno do "stotke".

Za električnu energiju je zadužena litijum-jonska baterija kapaciteta 107,8 kWh, koja obezbeđuje autonomiju do 770 kilometara, a Mercedes je za narednu godinu najavio i manji bateriju koja će biti osetno cenovno pristupačnija, uz, sasvim logično, manju autonomiju.

Pored pomenutih verzija, Mercedes najavljuje već sada i AMG varijantu koja bi trebala da se pojavi krajem ove godine, u sličnoj konfiguraciji kao i EQS 580, s tim da će AMG verzija raspolagati sa preko 700 konjskih snaga i 1.000 Nm obrtnog momenta.

Cena za EQS još uvek nije zvanično saopštena, ali se najavljuje da će biti u rangu aktuelne S-klase, odnosno da će startovati od oko 110.000 evra.

(Telegraf.rs/TopSpeed)