Zašto ne rade semafori u Beogradu?

Telegraf saznaje zbog čega je svetlosna signalizacija na pojedinim raskrsnicama isključena i po tri dana

Foto: Pixabay

Šta se dešava sa semaforima u Beogradu i zašto neki  čas rade, čas ne rade? Gotovo da nema dela grada u kojem vozači ne doživljavaju ovakva iznenađenja, ali nisu u pitanju samo povremeni prekidi u radu već duža isključenja koja traju i po tri dana. To stvara velike gužve i probleme vozačima, pogotovo „kad udari junak na junaka“, pa niko neće da sačeka jer im je reč tolerancija potpuno strana.

Međutim, kako saznajemo iz izvora u gradskom Sekretarijatu za saobraćaj, ovi prekidi u radu su rezultat uvođenja sistema adaptibilnog upravljanja svetlosnom saobraćajnom signalizacijom o kojem je Telegraf ekskluzivno već pisao (Beograd dobio prvi pametni semafor, evo šta vozači treba da rade da bi manje čekali).

Da bi se postojeći semafori pretvorili u pametne, neophodno je zameniti deo infrastrukture i postaviti nove mreže optičkih kablova i upravljačke jedinice, a kada se to radi, onda isključenje mora da traje najmanje tri dana. To je, dakle, razlog zašto pojedine raskrsnice ostaju bez semafora na 72 sata, ali će korist biti višestruka jer će se, kada bude pušten novi sistem rada, smanjiti gužve i ubrzati protok saobraćaja. Samim tim, smanjiće se buka i emisija izduvnih gasova jer će kolone vozila koje stoje i čekaju na semaforima biti mnogo kraće.

Podsećamo, do kraja ove godine imaćemo 200 raskrsnica sa Simensovim „pametnim“ semaforima, iduće godine još 100, a do sredine 2023, još 22, tako da će Beograd imati ukupno 322 moderne raskrsnice.

Specijalni detektori će u realnom vremenu prikupljati podatke o saobraćajnim okolnostima i sistem će se prilagođavati trenutnim potrebama korisnika, što znači da će zeleno trajati duže za onaj smer u kojem bude veći broj vozila. Pa ako zbog toga treba malo da se strpimo i suočimo sa privremeno isključenim semaforima, izdržaćemo i to nekako. Sada bar znamo zašto!

(Telegraf.rs)