EU odustaje od stroge Euro 7 norme, spas za benzince i dizelaše leži u sintetičkim gorivima?

Eksperti savetodavnog tela EU se ograđuju od "utopijski" postavljenih ciljeva Euro 7 standarda o emisijama izduvnih gasova, čija se primena planira od 2025. godine

Foto: Shutterstock

Dosadašnje najave Evropske komisije zabrinule su mnoge proizvođače automobila, naročito nemačke, koji u svojoj gami imaju velike SUV modele opremljene benzinskim i dizel motorima. Reč je, naravno, o strogom standardu emisija izduvnih gasova Euro 7, čije uvođenje se predviđa za 2025. godinu.

Sa najavljenim ograničenjima izduvnih gasova na pojedinim vozilima od 30 do samo 10 mg/km azotnih oksida bio bi to, praktično, kraj motora sa unutrašnjim sagorevanjem, pošto je granica veoma rigorozna (mogućnost greške mernih uređaja je oko 30 mg/km azotnih oksida). To znači da bi na tržištu ostali samo električni automobili.

Međutim, u novom pismu preporuke, Savetodavna grupa za norme i emisije vozila (AVGES), savetodavno telo EU, se ograđuje od tako postavljenih "utopijskih" ciljeva, koje su neki stručnjaci iz auto industrije opisali kao "objavu rata", prenosi Revija HAK.

Očigledno je da dugoročno rešenje leži u smanjenju upotrebe fosilnih goriva i, sa vremenom, u razvoju  sintetičkih goriva. Najsavremeniji automobili već su višestruko ispod trenutnih graničnih vrednosti koje propisuje aktuelna Euro 6d norma. Euro 7 bi zato trebalo da postane "ostvariv dalji razvoj norme Euro 6d".

Međutim, preporuka AVGES-a je - samo preporuka, a ne i konačna odluka. Ipak, izjava ove grupe je neka vrsta najave odluke koja sledi i sigurno nije došla bez prethodnih konsultacija sa političkim telima EU.

(Telegraf.rs)