BMW-ova "zlatna ribica" je moćna limuzina koju su sanjali mnogi, ali je nikada nisu mogli imati
Vešti inženjeri BMW M odeljenja su, za kratko vreme, od V12 motora koji je pokretao standardnu "sedmicu", napravili moćni V16 Goldfisch koji je od najveće bavarske limuzine napravio pravi "metak na točkovima"...
BMW je oduvek gajio imidž proizvođača kvalitetnih limuzina, sposobnih da vozaču i putnicima omoguće udobnu vožnju i putovanje u pouzadnom automobilu, koji nikada ne krije sportske crte svog karaktrera.
A upravo te sportske crte, još su više došle do izražaja na modelima koji sa proizvodnih traka izlazili posle 1972. godine, kada je osnovan BMW Motorsport, odnosno čuveno BMW M odeljenje.
Osim dobro poznatih M3 i M5 modela, iz tog sportskog odeljenja, koje se bliži 50-ogodišnjici postojanja, izašli su brojni kultni sportski modeli i trkački motori, od kojih su neki bili samo prototipovi i studije koje nikada nisu zaživeli na tržištu.
Među ovim poslednjim našla se i "zlatna ribica", odnosno "Goldfisch", prototop velikog V16 motora zapremine 6,7 litara, iz 1988. godine, koji u sebi krije "ergelu" od tada impresivnih 408 "konja" i obrtni momenat od 625 Nm. Ovaj "monstum" se, možda neočekavno, umesto u nekom prototipu sportskog kupea, našao najvećoj limuzini bavarske fabrike - BMW-u Serije 7 druge generacije (model E32).
Projekt "Goldfisch" (poznat još i kao 767 ili "Secret Seven") započet je iz želje za daljim unapređivanjem BMW M70 V12 motora zapremine 5 litara. Za relativno kratko vreme, vešti inženjeri M odeljenja došli su do V16 "zlatne ribice" od 6.700 "kubika", sa 100 konjskih snaga i 135 Nm više do V12 agregata od koga su krenuli.
Za prenos snage je bio zadužen šestostepeni manuelni menjač. BMW "Goldfisch" je iz mesta "do stotke" ubrzavao za 6 sekundi i mogao da dostigne maksimalnu brzinu od 282 kilometra na sat.
Naravno, glomazniji motor je zahtevao i druge prepravke automobila, koje su se odrazile na njegov izgled i kostrukciju. Upadljivi usisnici vazduha na zadnjim krilima "sedmice" to su mesto dobili nakon što su hladnjaci i radhladni sitem prebačeni u prtljažnik, budući da za njih ispod haube nije bilo mesta.
Kada su sve modifikacije završene, elegante linije dugačke limuzine su bile narušene, ali je ona dobila znato agresivniji i naglašeno sportski izgled.
Uprkos naporima inženjera M odeljenja da se BMW Serije 7 V16 "Goldfisch" nađe na proizvodnim trakama, mendžment kompanije je procenio da bi takav automobil privukao mali broj retkih entuzijasta i zaljubljenika u BMW, ali bez ozbiljnijih izgleda za veći tržišni uspeh.
I tako je projekat velike "zlatne ribice" završio u arhivi M odeljenja, a "Goldfisch" u postavci BMW Welt muzeja u Minhenu.
(Telegraf.rs)