BMW-ova "zlatna ribica" je moćna limuzina koju su sanjali mnogi, ali je nikada nisu mogli imati

Vešti inženjeri BMW M odeljenja su, za kratko vreme, od V12 motora koji je pokretao standardnu "sedmicu", napravili moćni V16 Goldfisch koji je od najveće bavarske limuzine napravio pravi "metak na točkovima"...

Printscreen: Twitter/@BMW_Classic

BMW je oduvek gajio imidž proizvođača kvalitetnih limuzina, sposobnih da vozaču i putnicima omoguće udobnu vožnju i putovanje u pouzadnom automobilu, koji nikada ne krije sportske crte svog karaktrera.

A upravo te sportske crte, još su više došle do izražaja na modelima koji sa proizvodnih traka izlazili posle 1972. godine, kada je osnovan BMW Motorsport, odnosno čuveno BMW M odeljenje.

Osim dobro poznatih M3 i M5 modela, iz tog sportskog odeljenja, koje se bliži 50-ogodišnjici postojanja, izašli su brojni kultni sportski modeli i trkački motori, od kojih su neki bili samo prototipovi i studije koje nikada nisu zaživeli na tržištu.

Među ovim poslednjim našla se i "zlatna ribica", odnosno "Goldfisch", prototop velikog V16 motora zapremine 6,7 litara, iz 1988. godine, koji u sebi krije "ergelu" od tada impresivnih 408 "konja" i obrtni momenat od 625 Nm. Ovaj "monstum" se, možda neočekavno, umesto u nekom prototipu sportskog kupea, našao najvećoj limuzini bavarske fabrike - BMW-u Serije 7 druge generacije (model E32).

Projekt "Goldfisch" (poznat još i kao 767 ili "Secret Seven") započet je iz želje za daljim unapređivanjem BMW M70 V12 motora zapremine 5 litara. Za relativno kratko vreme, vešti inženjeri M odeljenja došli su do V16 "zlatne ribice" od 6.700 "kubika", sa 100 konjskih snaga i 135 Nm više do V12 agregata od koga su krenuli.

Za prenos snage je bio zadužen šestostepeni manuelni menjač. BMW "Goldfisch" je iz mesta "do stotke" ubrzavao za 6 sekundi i mogao da dostigne maksimalnu brzinu od 282 kilometra na sat.

BMW Goldfisch V16 motor / Foto: Wikimedia/Haubitzn

Naravno, glomazniji motor je zahtevao i druge prepravke automobila, koje su se odrazile na njegov izgled i kostrukciju. Upadljivi usisnici vazduha na zadnjim krilima "sedmice" to su mesto dobili nakon što su hladnjaci i radhladni sitem prebačeni u prtljažnik, budući da za njih ispod haube nije bilo mesta.

Kada su sve modifikacije završene, elegante linije dugačke limuzine su bile narušene, ali je ona dobila znato agresivniji i naglašeno sportski izgled.

Uprkos naporima inženjera M odeljenja da se BMW Serije 7 V16 "Goldfisch" nađe na proizvodnim trakama, mendžment kompanije je procenio da bi takav automobil privukao mali broj retkih entuzijasta i zaljubljenika u BMW, ali bez ozbiljnijih izgleda za veći tržišni uspeh.

I tako je projekat velike "zlatne ribice" završio u arhivi M odeljenja, a "Goldfisch" u postavci BMW Welt muzeja u Minhenu.

Video: Ko voli nek izvoli: Prodaje se Maradonin porše, a cifra je tričavih...

(Telegraf.rs)