Kako je Dacia Sandero jednim svojim jednostavnim rešenjem oduševila Amerikance?

Poznati automobilski sajt Jalopnik postavlja pitanje da li su nam u jeftinijim automobilima uošte potrebni loši ekrani na dodir, kada može da ih zameni nešto ovako...

Foto: Dacia

Čak i dobri poznavaoci dešavanja u automobilskom svetu bi se, najverovatnije, iznenadili kada čuju da pohvale za jeftinu i jednostavnu rumunsku Dačiju stižu čak iz daleke Amerike. Ovde, naravno, mislimo na SAD, budući da francuska Renault, čiji je Dacia ćerka-firma, ima proizvodnju u čak pet latinoameričkih država: Argentini, Brazilu, Kolumbiji, Meksiku u Venecueli.

A upravo je novoj generaciji popularnog rumunskog modela - Dacia Sandero, poznati američki sajt Jalopnik posvetio tekst u kom posebno hvali jedan njegov veoma zanimljiv detalj.

Foto: Dacia

Podsećajući čitaoce na to koliko su u početku prvi ekrani na dodir, odnosno prve navigacije i infotejnment sistemi predstavljali skupu dodatnu opremu, sajt navodi da danas čak i najpristupačniji modeli (kao što je Nissan Versa, čija osnovna verzija u SAD košta oko 15.000 dolara), među osnovnom opremom imaju "tačskrin".

Da li je, međutim, to zaista i potrebno, pita se Jalopnik, i kao primer navodi upravo Sandero, koji kupcima za cenu ekvivalentnu iznosu od 11.000 dolara, donosi rešenje koje, za samo nekoliko sekundi, pametni telefon vozača pretvara u navigaciju i infotejnment sistem automobila.

Šta više, autor teksta koji navodi da vozi Ford Fiestu, ističe da zna koliko infotejnment sistemi jeftinih automobila mogu da budu bazični i "beznačajni", a njihovi ekrani mali, odnosno ne mnogo veći od većine savremenih pametnih telefona. Često i samo služe samo da "repliciriaju" telefone, putem Android Auto i Apple CarPlay aplikacijama.

Upravo zato se čini da je takav ekran u jeftinim automobilama potpuno nepotreban, dok je rešenje koje omogućava da ga, tokom vožnje, telefon vozača zameni telefon idealno.

Tako i proizvođač i kupac štede novac odbacujući loš ekran, omogućavajući vozaču idealno postavljen držač za njegov pametni telefon, koje će možda čak i bolje i brže obavljati sve ono što vozač od njega zahteva. A to je upravo ono što je Dacia uradila sa svojim novim Sanderom, ističe Jalopnik.

Rumunsko rešenje je ocenjeno kao bolje od nekih sličnih prethodnih, zbog toga što se mnogo bolje uklapa u kompletan izged unutrašnosti prednjeg dela i komandne table automobila i ne deluje kao jeftni držač za telefona "sa buvljaka".

Inače, uporedo sa ovim inteligentim rešenjem, Dacia je razvila i svoji mobilnu aplikaciju Media Control, dostupnu za Android i iOS uređaje, koja vozaču olakšava prstup navigaciji i radiju, sa kojim komunicira bežičnim putem (bluetooth) i na isti način se povezuje i sa komandama na volanu automobila.

Video: Ovi automobili ubijaju i lepotom ali i cenom

(Telegraf.rs)