Oktanska legenda odoleva elektrifikaciji: 911 je poslednji Porsche koji će se odreći mirisa benzina!

"911 je naša ikona! Nastavićemo da proizvodimo 911 sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem!"

Foto: Porsche

Porsche je već najavio da će do 2030. godine 80 odsto njihovih modela biti električno. Iako neki na to gledaju sa podozrenjem, najveći fanovi kultne 911-ice sada mogu da odahnu!

Naime, izvršni direktor čuvene štutgartske kompanije Oliver Blume je izjavio da se odluka o elektirfikaciji ne odnosi na najčuveniji model štutgartske kompanije.

- 911 je naša ikona! Nastavićemo da proizvodimo 911 sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem! - istakao je Blume, dodajući da je to "poslednji model koji će biti elektrifikovan, ako se to uopšte ikada i dogodi".

- Sam koncept 911-ice ne dozvoljava da ona postane potpuno električni automobil, pošto se motor nalazi pozadi. Kada biste baterije stavili pozadi, od njihove težine ne biste mogli da vozite automobil!

Čuveni Porsche 911 će biti deo većine među onih 20 odsto modela koji neće dobiti elektični pogon 2030. godine, prenosi Motor Authority.

Porsche je već počeo, kako delimičnum tako i potpunu elektrifikaciju svojih modela. Tako Cayenne i Panamera već imaju svoje plag-in hibridne verzije, dok je Taycan postao prvi potpuno električni Porsche. Modeli Macan, Cayman i Boxster bi uskoro trebalo da dobiju svoje hibridne i električne verzije.

Ono što je, međutim, posebno zanimljivo je da se, za razliku od ostataka Volkswagen grupe, Porsche ne ograničava samo na razvoj električnih vozila, već dosta novca ulaže u istraživanje sintetičkih goriva. Ukoliko se raziltati takvih istraživanja pokažu uspešnima, to bi u budućnosti moglo da omogući novi život motora sa unutrašnjim sagorevanjem, čiji bi uticaj na okolinu bio približan onom kod električnih vozila.

A takvo gorivo bi moglo da pokreće svaki do sada proizvedeni Porsche, što je štutgartskom proizvođaču od velike važnosti, budući da je reč o kompaniji koja na svoju bogatu istoriju gleda kao na jedan od svojih glavnih tržišnih aduta.

(Telegraf.rs)