Nemačka 2035. zabranjuje benzince i dizelaše, ali ne odustaje od SUS motora
"Nemačka mora da sačuva prednost koju ima u proizvodnji motora sa unutrašnjim sagorevanjem", ističe ministar saobraćaja te zemlje
Brojni nemački političari do sada su snažno podržavali domaću automobilsku industriju, dominantno zasnovanu na automobilima sa pogonom na foslina goriva, odnosno sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
Međutim, i pored značajnijeg prelaska na proizvodnju električnih automobila, Nemačka će i dalje podržavati tehnologiju motorizacije zasnovanu na tečnim gorivima.
Nemačka, naime, namerava da od 2035. godine zabrani prodaju novih automobila sa benzinskim i dizel motorima, izjavio je ministar saobraćaja Andreas Šojer za nedeljni list Welt am Sonntag.
Šojer, međutim, ističe da će i pored neizbežne "elektrifikacije", vlada nastaviti da podržava razvoj tehnologije sintetičkih goriva, koja nastaju hemijskim postupcima sjedinjavanja ugljen-dioksid (CO2) i vodonika (H). Tako dobijena jedinjenja, uz određene modifikacije, mogu da se koriste za pokretanje, kako benzinskih, tako i dizel motora.
Neki proizvođači već uveliko rade na proizvodnji takvih goriva, pa je tako Porsche do sada izneo procenu da bi njihovo sintetičko gorivo u ovom trenutku, na tržištu koštalo oko 10 dolara za litar. Cilj Porsche-a je da tu cenu, u narednim godinama, obori na osetno konkurentnijih 2 dolara.
Najave nemačkog ministra, međutim, već dospele "na tapet" pojedinih ekoloških grupa, koje ističu da proces proizvodnje sintetičkih goriva troši mnogo više električne energije nego pokretanje električnih vozila, što prema njima nema nikakvog smisla.
Uprkos tim kritikama, Šojer ističe da Nemačka mora da sačuva prednost koju ima u proizvodnji motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
Nemačka se, takođe, protivi uvođenju veoma restriktivne Euro 7 norme, o količinama izduvnih gasova, koja bi trebalo da stupi na snagu 2025. godine, protiv čega se javno izjasnila i sama kancelarka Angela Merkel.
- Moramo da se držimo aktuelnih normi! - istakao je ministar saobraćaja.
(Telegraf.rs)