Ovo pitanje više nećemo postavljati u saobraćaju: Zašto nije bila spuštena rampa na pružnom prelazu?
Nedavno uvedeno obavezujuće pravilo nalaže da, kada naiđete na pružni prelaz, morate da se zaustavite i uverite se da ne nailazi voz, pre nego što nastavite vožnju
Svaki put kada dođe do tragedije na pružnim prelazima, naročito kada u njima učestvuju autobusi, javnost postavi pitanje: "A zašto nije bila spuštena rampa na prelazu?"
Koliko god ovo pitanje bilo logično, ono ima i sasvim logičan odgovor koji glasi - rampe na pružnim prelazima nisu obavezne ni u Srbiji, ni u Evropi.
Ako se pitate zašto rampe nisu obavezne na svim pružnim prelazima, odgovor je jednostavan - pružnih prelaza ima mnogo i trebalo bi zaista mnogo novca da se svi pokriju rampama, pišu Polovni automobili.
Takođe, rampe se kvare, a izuzetno su česte i krađe na pružnim prelazima sa rampama, odakle lopovi uzimaju sve što može da se proda - kablove (bakar je skup), releje, prekidače...
Stoga je verovatno najbolje rešenje koje je sada uvedeno - da sva putnička i teretna vozila moraju da se zaustave na prelazu preko pruge.
Nova pravila
Dakle - kada naiđete na pružni prelaz, morate da se zaustavite, uverite se da ne nailazi voz (ili neko drugo šinsko vozilo) i zatim nastavite vožnju.
Ovo ne znači da će biti ukinute rampe i semafori na pružnim prelazima, ali tamo gde ih nema, obavezno će morati da postoji znak STOP.
Istina, na većini pružnih prelaza i sada postoji znak STOP, mada ga malo ko poštuje, kao uostalom i na drugim mestima.
Izmenjene definicije
Ova nova pravila je uvelo Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture - reč je Pravilniku o izmenama i dopunama "Pravilnika o saobraćajnoj signalizaciji". Istovremeno su donete još neke izmene, ali nisu toliko značajne koliko ova o pravilima ponašanja na pružnim prelazima.
Takođe, i sama definicija znakova (uključujući i znak STOP) donekle je izmenjena, ali nećemo ulaziti u detalje, pošto je reč o terminologiji koja će teško imati uticaja na to kako ih percepira prosečan vozač.
Zaključak
Iako nije reč o velikoj promeni u propisima, koristimo ovu priliku da još jednom apelujemo na sve vozače da poštuju saobraćajnu signalizaciju i prostu logiku.
To što su rampe na pružnom prelazu podignute ne znači da treba da projurite bez gledanja - postoji mogućnost da sistem za podizanje/spuštanje rampi uopšte ne radi. Upravo zbog toga se i na pružne prelaze sa rampom postavlja saobraćajni znak STOP.
U svakom slučaju - kada naiđete na prugu, zaustavite se, pogledajte da li nailazi voz, i tek tada pređite prugu.
Zaista nema izgovora da dozvolite da vas udari nešto široko preko 3 metra, visoko 4 metra i dugačko preko 100 metara... A pritom se kreće isključivo po šinama, što znači da ne može iznenada da skrene i udari vas kao npr. kamion.
(Telegraf.rs/Polovniautomobili.com)