Ovaj Porsche na struju bez problema "tera preko džombi": Predstavljen novi Taycan Cross Turismo
Uz vrhunske performanse, novi model donosi pogon na sva četiri točka i adaptivno vazdušno oslanjanje, koje obezbeđuje odličnu vožnju van asfalta
Sedan Taycan nije više jedini potpuno električni automobil Porschea, pošto je upravo debitovao inovativni Taycan Cross. Novi univerzalni sportista podseća na koncept Mission E prikazan na Salonu automobila u Ženevi 2018. godine.
Ovaj automobil donosi vrhunske performanse, agilan pogon na sva četiri točka, visoku tehnologiju i komforno adaptivno vazdušno oslanjanje koje obezbeđuje beskompromisnu voznu dinamiku van asfalta.
Tu je i 36 milimetara više prostora za glave puntnika pozadi, velika zadnja vrata i 1.200 litara prtljažnog prostora, što sve ukupno čini Taycan Cross još svestranijim.
Taycan Cross se odlično uklapa u strategiju po kojoj bi do 2025. barem polovina novih automobila iz game trebala da ima isključivo električni pogon. Zato su i predstavljene četiri verzije sa Performance Battery Plus paketima koja imaju ukupni kapacitet od 93,4 kWh.
U ponudi će se tako naći Taycan 4 Cross Turismo od 380 "konja", koji uz "overbust" i Launch Cotrol dostiže i 476KS. Do "stotke" ubrzava za 5,1 sekundu i postiže maksimalnu brzinu od 220km/h. Tu je i Taycan 4S Cross Turismo od 490KS, ukupne snage 571KS i ubrzanja do 100km/h za 4,1 sekunde.
Ponudu širi Taycan Turbo Cross Turismo sa 460kW (625KS), tj. 500kW (680KS), sa ubrzanjem od 3,3 sekunde do 100km/h i elektronski ograničenih 250 km/h. Na samom vrhu je Taycan Turbo S Cross Turismo od 625KS, odnosno ukupno 761KS, ubrzanjem od 2,9 sekundi i maksimalnih 250km/h.
Zajedničko svim modelima je pogon na sva četiri točka, vazdušno oslanjanje i opcioni of-roud paket koji povećava klirens i do 30 milimetara. To znači da će Cross Turismo moći da se vozi i po makadamu, pa i težem terenu.
Uz nove Taycan Cross modele, Porsche je predstavio i posebnu dodatnu opremu u vidu zadnjih nosača za bicikle. Naravno, i te dvotočkaše pokreće električna energija, pošto se radi o modelim eBike Sport i eBike Cross.
Prodaja novih modela počinje na leto, a očekivana početna cena u Nemačkoj je 93.635 evra.
(Telegraf.rs/TopSpeed)