Prestonica ipak ne odbacuje benzince i dizelaše

Plan da se Berlin tokom ove decenije pretvori grad sa nultom emisijom izduvnih gasova će, izgleda, morati da sačekaju još neko vreme...

Foto: Pixabay

Berlin želi da smanji automobilski saobraćaj do kraja decenije i da gradske saobraćajnice više prilagodi biciklistima i pešacima. Takav scenario je predviđen urbanističkim planom razvoja mobilnosti i saobraćaja. Međutim, plan šefice lokalne saobraćajne uprave Regine Ginter, da zatvori grad za automobile sa dizel i benzinskim motorima, nije uspeo.

Taj plan predviđa povećanje udela autobusa, vozova, pešaka i bicikala na udaljenostima koje se prelaze, sa današnjih 74 na najmanje 82 odsto 2030. godine. Plan ide na štetu automobilskog saobraćaja, pošto, u ukupnom saobraćaju, 23 odsto treba da čine bicikli, 29 odsto lokalni javni prevoz i 30 odsto pešački saobraćaj.

Da bi se postigli ovi ciljevi, drumski prostor morati da se preraspodeli, pa će područja koja su ranije bila rezervisana za parkirane automobile u budućnosti biti namenjena ostalim učesnicima u saobraćaju. Međutim, taj plan je izazvao spor između koalicionih partnera oko zone u kojoj bi bio zabranjen saobraćaj za vozila sa dizel i benzinskim pogonom,.

Ginter se borila da se unutar prstena S-Bahna (dvosmerna železnica koja "okružuje" širi centar grada) dozvoli upotreba samo automobila sa nultom emisijom izduvnih gasova do 2030. godine, a da se ta odluka proširi na ceo Berlin do 2035, prenosi Revija HAK.

U planu razvoja, međutim, više se ne spominju rokovi, pošto je odluka propala zbog veta s Socijaldemokratske partije, koja je deo vladajuće većine.

(Telegraf.rs)