Lična karta auta sa vraćenom kilometražom: Polovnjak, dizelaš iz Nemačke, stariji od 5 godina
Najveća globalna platforma za proveru istorije automobila sprovela je istraživanje u kome je analizirano više od 570.000 polovnjaka, kako bi se pokazalo kod kojih se automobila najviše vara na kilometraži
"Skidanje" kilometraže je, kao što je poznato, jedna od najčešćih prevara na tržištu polovnih automobila, koja može prilično da ošteti kupca.
Evropski vozači, u proseku, menjaju automobile na svakih 3 do 5 godina, što znači da dva do tri puta u 10 godina kupuju noviji auto. Iz toga jasno sledi da je reč o velikom tržištu i raznolikoj ponudi, kako po pitanju cena, tako i kada je pređena kilometraža pitanju.
Dizelaši dominiraju
Pretpostavka da dizelaši prelaze više kilometara se pokazala kao tačna, pa se zato i većina prevara sa kilometražom i događa kod automobila sa dizel motorima. Njihov udeo u prevarama iznosi gotovo tri četvrtine, odnosno 74,4 odsto od svih izveštaja o istoriji automobila sa uočenim promenama na kilometar satu.
Manja šansi za prevare sa kilometražom kupci imaju kod polovnjaka sa benzinskim motorima, koji čine 25 odsto svih automobila sa "skinutom" kilometražom. To bi, međutim, u budućnosti moglo da se promeni, imajući u vidu trend rasta popularnosti benzinaca, prenosi Index.
Očekivano, skidanje kilometraže najmanje je prisutno kod električnih i hibridnih automobila, sa samo 0,6 odsto.
"Skidaju" i više od 200.000 kilometara
Jedan od glavnih razloga zašto su prevare sa kilometražom tako česte među prodavcima automobila je niska cena te "operacije", na osnovu čega se polovnjak potom može ponuditi po dosta višoj ceni od realne. Skidanje kilometraže može da se "odradi" za samo nekoliko stotina evra, i to čak na softverski dobro zaštićenim automobilima.
Tako je, u zavisnosti od godišta i stanja polovnog automobila, vraćanjem kilometraže moguće "napumpati" cenu automobila i do 25 odsto, pokazalo je istraživanje CarVertical-a.
Pređena kilometraža se najčešće smanjuje kod starijih premijum automobila nemačkih proizvođača, kod kojih se, u proseku, "skine" oko 80.000 kilometara. Kod vozila proizvedenih između 2016. i 2020. godine, u proseku, se skida oko 36.000 kilometara.
Istraživanje je, međutim, pokazalo da prevare ovog tipa ponekada mogu da rezultiraju "skidanjem" i više od 200.000 kilometara.
Šteta ili prednost pri kupovini
Ovi podaci pokazuju da je kupovina bez poznate istorije vozila rizik koji može da vas košta i do četvrtine vrednosti vozila.
Izveštaj o istoriji automobila može da otkrije neke činjenice koje će vam pomoći da ne postanete vlasnik loše održavanog automobila, ali i da vam pruži i svojevrsnu prednost pri pregovaranju o kupovini.
U svakom slučaju, imajte na umu da su prevare sa kilometražom mnogo učestalije u zemljama srednje i istočne Evrope, dok je njihov broj u zapadnim zemljama znatno manji.
(Telegraf.rs)