Koliko "konja" motor izgubi za 20 godina vožnje?
Test je izveden merenjem "na valjcima", posle čega je auto izvezen na ulicu kako bi se merenja proverila u praksi...
Sasvim je logično da motor automobila sa godinama gubi snagu. Na to utiče mnogo faktora, od načina vožnje i pređene kilometraže, uslova u kojima je autombil vožen, zamora materijala, pa do (ne)redovnog (ne)održavanja.
Kada se sve to uzme u obzir, pitanje koliko "konja" motor može da izgubi posle dužeg perioda eksploatacije se samo po sebi nameće.
Ovom interesantnom temom bavio se YouTube kanal Car Throttle, koji je to odlučio da proveri na primeru kultnog "uličnog trkača" iz devedesetih. Preko 20 godina star BMW-a M3 (model E36) podvrgnut je testu kako bi se uporedila njegova nekadašnja deklarisana snaga, u trenutku kada je sišao sa proizvodnih traka minhenske fabrike, i dve decenije kasnije.
Testirana "trojka" je veoma dobro očuvana i redovno održavana. Test je izveden merenjem "na valjcima", posle čega je auto izvezen na ulicu kako bi se merenja proverila u praksi.
Meranja su pokazala da je njegov motor od 3,2 litra, koji je kao nov na točkove isporučivao 316 "konja", i pored toga što je dobro održavan, "kalirao" za više od 10 odsto, pa je njegova snaga u trenutku merenja iznosila "samo" 279KS.
Test vožnja, koja je usledila nakon merenja, pokazala je da automobil takođe ima i nešto slabije ubrzanje nego kada je bio "u cvetu mladosti" kada je iz mesta do "stotke" ubrzavao za 5,5 sekundi. Za to mu je 20ak godina kasnije bilo potrebno 5,96 sekundi.
Gubitak snage može imati više uzroka, među kojima su paljenje, dovod vazduha i goriva u motor, kompresija, sagorevanje... pa nam ovaj primer pokazuje da godine čine svoje i da motori nisu imuni na gubitak snage i pored redovno i temeljnog održavanja.
(Telegraf.rs)