Ni sa sirom, ni sa mesom, već sa 6x6 pogonom: Češki "burek" za koga nikada niste čuli

Projekat koji je počeo kao prerada američkog pikapa Chevrolet Silverado, doveo do proizvodnje velikog terenca koji neodoljivo podseća na Hummer modele

Foto: Bureko

Za njega sigurno niste čuli, a možda nikada ni ne biste pretpostavili da se jedan veliki pikap terenac sa duplom kabinom i 6X6 pogonom uopšte proizvodi u Evropi.

Nastao iz ranijeg projekta Burek-One, ovaj troosovinski monstrum delo je zajedničkog inženjeringa jedne češke i jedne nemačke kompanije, koje su svom finalnom proizvodu pre desetak godina dale ima Bureko 6X6.

Projekat koji je počeo kao prerada američkog pikapa Chevrolet Silverado, nekoliko godina kasnije je doveo do (malo)serijske proizvodnje velikog terenca koji vizuelno neodoljivo podseća na GM-ove Hummer modele.

Karoserija je dugačka nešto više od 6, a široka i visoka oko 2 metra, dok je cela grdosija na šest točkova ukupno teška 2,8 tona.

Za pogon je zadužen veliki V8 motor zapremine 6,2 litra, koji, prema podacima proizvođača, može imati različite konfiguracije snage u rasponu od 420 do čak 700 "konja". Kome to nije dovoljno, tu su i dve verzije takođe V8 agregata, samo zapremine 6,8 litara sa 800 i 1.000 konjskih snaga.

I pored toga što za evropski ukus deluje previše glomazno, previše snažno i "potpuno američki", Bureko 6X6 je potpuno legalno voziti i na evopskim putevima, a još više van njih.

Ono što, međutim, može da predstavlja problem, imajući u vidu motore ogromne zapremine i snage, jesu velike dažbine u evropskim zemljama kojima su ovakve grdosije pri kupovini oprerećene.

S pravom se, međum, može pretpostaviti da onome ko, u zavisnosti od izabrane konfiguracije, za "češki burek" može da izdvoji između 100 i 200, a može da i više hiljada evra, za uživanje u vrhinskom ofroud doživljaju sa ovom grdosijom, dažbine, koliko god da su, neće predstavljati neki veliki problem.

Barem dok EU ne počne da primenjuje Euro 7 stanard i još više stegne benzince i dizleaše. A možda ga tada prebaci na plin, ko zna...

(Telegraf.rs)