Imate problem sa autom? Statistika jasno pokazuje koji su najčešći kvarovi savremenih vozila
Podaci nemačkog auto-kluba AvD-a jasno ukazuju na uzroke problema koje ima vaš auto...
Drugi po veličini nemački autoklub AvD objavio je svoju statistiku kvarova automobila u saobraćaju za prošlu 2020. godinu.
Elektronika, akumulatori i paljenje i dalje su najosetljiviji delovi automobila. Sa 43,2 odsto, ta grupa kvarova zauzima prvo mesto. Njihov udeo je porastao za 3 odsto u odnosu na prethodnu godinu.
Na drugom i trećem mestu nalaze se kvarovi upravljača, šasije i kočnica sa 16,7 odsto, dok su na trećem motor i izduvni sistem sa 13,5 odsto.
Uzroci
U prvoj grupi kvarova elektronskih sistema akumulator je "glavni krivac" za, otprilike, polovinu kvarova, dok su u drugoj grupi uzroka (šasija, upravljanje, kočnice) najčešći uzrok kvarova gume.
Osim oštećenja guma, nedostaci na naplacima ili točkovima mogu dovesti do nepredviđenog zaustavljanja, na primer, zbog brze vožnje preko ivičnjaka.
Sistemi vazdušnog ogibljenja, kakvi se ugrađuju u zadnje osovine mnogih karavana u višoj srednjoj i visokoj klasi, jedan su od problema. Budući da njihovi jastuci sa godinama postaju porozni i sve su manje sposobni da zadrže vazduh u elementu vešanja, često dolazi do kvarova. Zato je dobro da obratite pažnju, ako kupujete polovni automobil više klase, kakvo je stanje vazdušnog ogibljenja, jer je ovde reč o skupim kvarovima, prenosi Revija HAK.
Motor i izduvni sistem
Činjenica je da grupa uzroka koja se odnosi na motor i izduvni sistem predstavlja jedan od tri najčešća uzroka kvarova, manje zbog osetljive tehnologije, ali u velikoj većini slučajeva zbog nepravilnog rukovanja.
Preporučljivo je pogledati nivo motornog ulja pri svakom drugom zaustavljanju za punjenje goriva i ne zanemarivati predviđeni plan održavanja (npr. zamenu kaiša).
Česta kratka putovanja takođe mogu da oštete motor i izduvni sistem. Tada mogu da se jave problemi kod automobila sa dizel motorima i filtrima čestica (DPF), pošto filtar ne dostiže temperaturni opseg potreban za regeneraciju i zapušava se. Izduvni gasovi ne mogu više da izlaze i motor se guši sopstvenim izduvnim gasovima.
Statistika AvD-a za 2020. godinu pokazuje i blagi pad kvarova koji uzrokuju probleme menjača, u odnosu na prethodnu godinu, čiji je udeo pao sa 6,1 na 5,8 odsto. Pretpostavlja se da je razlog sve veća upotreba automatskih mjenjača, koje kupci automobila sve više traže i u segmentu kompaktnih i malih automobila.
(Telegraf.rs)