Rešenje za ukucavanje broja motora u praksi: Da li je zaista pala rampa za polovnjake iz uvoza?

Izgleda da je i dalje na snazi zabrana ukucavanja novog broja motora kod automobila iz uvoza kojima nije vidljiva tipska oznaka...

Foto: Unsplash

Od 30. januara na snagu je stupio novi „Pravilnik o utiskivanju identifikacionih oznaka“ - VIN broja (broj šasije) i broja motora, podsećaju Polovni automobili. Ovaj novi pravilnik je trebalo da:

Polovnjaci iz uvoza - sada govorimo samo o njima i samo o broju motora

Ukoliko je polovni automobil bio uvezen sa nečitljivim ili oštećenim brojem motora, on do sada nije mogao da ide na ukucavanje novog broja motora.

Po ovom pitanju se u prethodne dve godine mnogo toga dešavalo, pa nećemo ulaziti u „istorijat“ da ne bismo zbunjivali vozače.

Konačno rešenje?

Po novom Pravilniku polovni automobili uvezeni sa nečitljivim ili oštećenim brojem motora mogu da idu na tzv. PUS-ovanje – ukucavanje novog broja motora.

Međutim - izgleda da ostaje stari problem. Koliko nam je poznato, i dalje je na snazi zabrana ukucavanja novog broja motora kod automobila iz uvoza kojima nije vidljiva tipska oznaka u broju motora. Tipska oznaka su prva 3 ili 4 znaka u broju motora.

Ova zabrana nije propisana Pravilnikom, već je svojevremeno MUP poslao dopis Agenciji za bezbednost saobraćaja da bez vidljive (čitljive) tipske oznake nije dozvoljeno ukucavanje novog broja motora. Isto važi i kada je reč o zameni motora u ovlašćenom servisu, kada se ne ukucava klasičan broj motora, nego samo kod, tj. posebna oznaka od samo nekoliko karaktera.

Polovni automobili su poslali pitanje MUP-u da li ova zabrana i dalje važi, ali za sada nisu dobili odgovor. Sa druge strane, u Agenciji za bezbednost saobraćaja im je rečeno da Agencija nije nadležna za taj problem. Ovo je deo zvaničnog odgovora:

Foto: RINA

„Poslovi koji se odnose na utvrđivanje oštećenih ili nečitljivih identifikacionih oznaka su u nadležnosti Ministarstva unutrašnjih poslova i Uprave kriminalističke policije. Poslovi utvrđivanja identifikacionih oznaka u slučajevima oštećenih ili nečitljivih identifikacionih oznaka nisu u nadležnosti Agencije za bezbednost saobraćaja, i odgovore na pitanja koji se odnose na te procese možete potražiti od nadležnog ministarstva.“

Procedura

Vlasnik na osnovu izveštaja o ispitivanju vozila podnosi Zahtev za utvrđivanje ID oznake nadležnoj područnoj policijskoj upravi, odnosno policijskoj stanici, prema mestu prebivališta.

Uz Zahtev prilažu se: izveštaj o ispitivanju vozila, dokaz o plaćenoj naknadi za forenzički pregled, odgovarajući dokaz o poreklu i vlasništvu vozila.

U opravdanim slučajevima, vlasnik može zahtev za forenzički pregled da preda drugoj organizacionoj jedinici MUP-a u čijem su delokrugu rada poslovi forenzike, a koja nije u mestu prebivališta vlasnika vozila. Izuzetno, forenzički pregled može biti izvršen i izlaskom na teren.

Foto: Shutterstock

Prilikom pregleda procenjuje se da li je zaista potrebno utiskivanje novog broja, o čemu se izdaje Potvrda o izvršenom forenzičkom pregledu.

Zatim se sa Potvrdom ide na ukucavanje. Nakon ukucavanja, vlasnik vozila se obraća tehničkom pregledu, koji na osnovu potvrde o izvršenom ukucavanju istu upisuje u registracioni list.

Ukucavanje broja motora košta 5.000 dinara. O drugim pratećim troškovima, adresama i konkretnim procedurama u praksi informišite se direktno kod nadležnih institucija.

Video: Ovo su najveće štediše od automobila

(Telegraf.rs/Polovniautomobili.com)