Čistije gorivo pomoću vode i vazduha: Da li je sintetički benzin bolja alternativa od elektromobila?

Glavni sastojci novog goriva su ugljen-dioksid i voda, koji se u novom inovativnom postupku kombinuju u metanol pomoću električne energije...

Foto: Shutterstock

Tim kineskih naučnika uspeo je da razvije revolucionarni način proizvodnje čistijeg goriva namenjenog motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, i to upotrebom obnovljive energije.

Glavni sastojci goriva su ugljen-dioksid i voda, koji se u novom inovativnom postupku kombinuju u gorivo metanol pomoću električne energije, generisane na osnovu dnevnog porasta i opadanja temperatura.

Iako metanol, sam po sebi, može da se koristi kao gorivo, on se ovim postupkom može pretvoriti u sintetički benzin, koji predstavlja mnogo čistije gorivo za motore sa unutrašnjim sagorevanjem od klasičnog naftnog derivata izvađenog iz zemlje i prerađenog petrohemijskim procesima.

Pretvaranje ugljen dioksida u metanol je proces koje zahteva visoke temperature. Međutim, tim kineskih naučnika je razvio "dvodimenzionalne nanoploče" koje su u stanju da iskoriste dovoljno električne energije prikupljene samo na osnovu promene temperature između dana i noći.

Postupak je za sada testiran samo u laboratorijskim uslovima, pa su naučnici uspeli da u molekule metanola pretvore samo male količine ugljen dikosida, navodi se u istraživanju objavljenom u časopisu Nature Communications. Međutim, posle nekoliko "dan-noć" ciklusa, ploče su generisale sasvim dovoljno elektriciteta da se proces u potpunosti obavi.

Sagorevanje čisto sintetizovanog metanola će, pri sagorevanju, i dalje proizvoditi štetne gasove staklene bašte, pa se tako ovaj novi proces ne može porediti sa efektom upotrebe elektičnih vozila u odnosu na klasične automobile koje pokreću fosilna goriva, piše Futurism.

Bez obzira na to, ovo otkriće svako predstavlja jedan od mogućih koraka u pravom smeru, koji bi značajno mogao da unapredi proizvodnju goriva i učini je čistijom, a možda i utiče na stvaranje još jedne čistije alternative klasičnim fosilnim gorivima, pored električnih automobila.

(Telegraf.rs)