Renault vraća "četvroku" i "peticu"?

Dva legendarna modela bi mogla ponovo da ožive u modernoj verziji, kao mogući lek za poboljšanje prodaje u bliskoj budućnosti

Foto: unsplash.com, Pixabay

Kultni Renault 4 je automobil širom sveta prodat u preko osam miliona primeraka, tokom tri decenije koliko se zadržao u proizvodnjii. Njegov naslednik, Renault 5 je, u svoje dve generacije, premašio tu brojku za čitav milion.

Posle brojnih želja i nezvaničnih najava, dva legendarna modela bi sada i zaista mogla ponovo da ožive u modernoj verziji, i pored toga što je francuski proizvođač odavno arhivirao njihova imena.

Foto: Pixabay

Ona su se, međutim, pojavila u planovima za budućnost kao mogući lek za poboljšanje prodaje, kao i u okviru strategije razvoja novih modela usmerenoj na razvoj vozila tzv. nulte emisije (ekološka vozila sa nultom emisijom izduvnih gasova). Informacije o tome objavio je sajt Automotive News Europe, pozivajući se na neimenovani izvor upoznat sa planovima Renaulta.

Francuski proizvođač je prošle godine objavio plan da uštedi dve milijarde evra u nardne tri godine (na šta je svakako uticalo i poslovanje tokom pandemije korona virusa).

Jedan od aspekata te strategije uštede je i fokusiranje na proizvodnju manjeg broja profitabilnijih modela (npr. električni automobili i SUV/krosover modeli).

Renault 5 Turbo / Foto: Unsplash

To bi, međutim, moglo da se desi već za dva dana, budući da je izvršni direktor Renault grupe Luka de Meo, za 14. januar, najavio da će saopštiti buduću strategiju te francuske kompanije.

(Telegraf.rs)