Ovo je idealan crnogorski auto budućnosti: Voziš ga ležeći, a upravljaš mislima
Studija legendarnog Nissanovog modela za budućnosti je prilično mali automobila, dužine samo 2,9 metara, širine oko 1,5 i ekstremno male visine od samo 658 milimetara
Prošle godine, Nissan GT-R kao model, odnosno Skyline GT-R, kako se zvao sve do aktuelne R35 generacije, napunio je punih 50 godina. Tim povodom, Nissan i Italdesign su predstavili posebnu ediciju GT-R 50 koja ograničena na, već pogađate, 50 primeraka, sa "paprenom" cenom od gotovo milion evra!
Neki su, međutim, već sada potražili odgovor na pitanje kako bi kultni japanski sportski automobil mogao da izgleda u budućnosti, za nekih 30-a godina...
Upravo tim "problemom" se pozabavio mladi južnokorejski dizajner Jaebum "Džej-Bi" Čoi, koji je diplomirao na prestižnom kalifornijskom ArtCenter College of Design u Pasadeni, a istovremeno je i stažista u dizajnerskom ogranku japanskog proizvođača baziranom u Kaliforniji, Nissan Design America.
Njegovo viđenje legendarnog Nissana izgleda prilično ekstremno, ali se, navodno, toliko dopalo vodećim ljudima kompanije, da je odlučeno da se na osnovu JB-ovog modela i crteža, napravi realna studija, odnosno automobil u razmeri 1 prema 1, koji je dobio naziv GT-R (X) 2050, prenosi TopSpeed.
Automobil je prilično mali, dužine svega 2,9 metara, širine oko 1,5 metara i ekstremno male visine od svega 658 milimetara. Teško je precizirati šta je na automobilu ekstremnije - generalna pojava, slična nešto većem kartingu, kabina u koju staje samo jedna osoba, točkovi krajnje neobičnog oblika ili svetlosne grupe koje jedva da se i naziru.
Ipak, ono što je posebno interesantno, možda čak i više od samog automobila i njegovog dizajna je činjenica da je Čoi razvio i sistem tzv. egzoskeleta, kojim bi vozač "postajao jedno sa automobilom", a tu je i specijalni interfejs zasnovan na virtuelnoj realnosti, koji bi putem kacige koristio moždane talase, odnosno misli vozača, za upravljanje sistemima automobila.
Da li nas zaista očekuje ovakva budućnost ili je ovo samo bogata mašta mladog dizajnera, teško je reći. I pored novih tehnologija, nekako smo ipak više naklonjeni GT-R modelima prošlosti, nego li ovim futurističkim projektima.
(Telegraf.rs)