"Kupci ne žele električna vozila, SUS motori treba da žive što je duže moguće!"

Bugatti i Lamborghini smatraju da tehnologija električnog pogona još uvek nije dovoljno napredovala da bi mogla da se koristili kao adekvatan pogon za super ili hiperautomobile

Foto: Lamborghini

- Motori sa unutrašnjim sagorevanjem bi trebalo da žive što je to duže moguće! - smatra predsednik kompanije Bugatti Stefan Vinkelman, koji je od nedavno predsedničku funkciju povratio i u Lamborghiniju (gde ju je obavljao do 2016. godine).

On je u intervjuu za TopGear izjavio da nema potrebe da se žuri sa elektrifikacijom, i pored toga što automobilska industrija, uključujući tu i proizvođače superautomobila, sve više radi na tome.

Stefan Vinkelman / Foto: Audi

- Ne smatram da će hiperautomobili ili super sportski automobili uskoro postati vozila koja pokreću baterije. Bar ne tokom naredne decenije! To se odnosi i na Bugatti i na Lamborghini - istakao je on.

Vinkelman kaže da bi kompanje kojima predsedava mogle da testiraju nove tehnologije u saradnji sa svojim najznačajnijim i najbližim kupcima, sa kojima se i vodi stalna rasprava o budućem razvoju modela.

- To se sigurno neće dogoditi u skorije vreme! - ističe on.

Vinkelman ističe da Bugatti i Lamborghini proizvode mali broj automobila godišnje, koje uz to vlasnici ni ne voze toliko mnogo kao neka "obična" vozila, pa zbog toga njihovi modeli ne predstavljaju veliko optrećenje na životnu sredinu.

- Prosečan vlasnik Bugattija Chirona godišenje pređe oko 1.500 kilometara - ističe Vinkelman.

Foto: Bugatti

Bugatti i Lamborghini smatraju da tehnologija električnog pogona još uvek nije dovoljno napredovala da bi mogla da se koristili kao adekvatan pogon za super ili hiperautomobile.

Toj tvrdnji u prilog ide i informacija da će naslednik Lamborghinija Aventador zadržati atmosferski V12 motor, ali će imati "pomoć" u vidu dodatnog elektromotora, što je najveratnije ista hibridna koncepcija koje će se držati i naslednik modela Huracan.

(Telegraf.rs)