Kako se dobija 0 bodova na testu bezbedne vožnje?

U vreme kada se proizvođači utrkuju da kupcima ponude što bezbednije vozilo, još uvek ima modela koji su daleko ispod današnjih standarda bezbednosti

Printscreen: YouTube/Global NCAP

Svima su već dobro poznati evropski Euro NCAP kreš-testovi na kojima se procenjuje bezbednost nekog vozila, kao i stepen povreda i preživljavanja putnika. Pored Evrope, naravno, i drugi regioni sveta imaju svoje, manje - više slične sisteme procene bezbednosti, koji rangiraju vozila po broju zvezdica.

Jedan od najlošijih rezultata na Global NCAP testu, i to u okviru akcije Safer Cars for Africa, kojom se proizvođači podstiču da na afričkom kontinentu prodaju jednako bezbedna vozila kao i za Evropi, Americi ili Japanu, a ne rudimentarne verzije, ostvario je kineski pikap Great Wall Steed 5.

On je, nažalost, ostvario rezultat od 0 zvezdica, što će reći ispod svakog nivoa bezbednosti, što i ne čudi, budući da je testirana osnovna verzija od oko 13.000 dolara, koja čak ni ne nudi vazdušne jastuke!

I pored toga, deformacije kabine i stuba upravljača su tolike da ni vazdušni jastuci ne bi mnogo ublažili posledice, piše TopSpeed.

Inače, pored Steed 5, nula zvezdica na testu "osvojio" je i Maruti Suzuki S-Presso, još jedan ultrajeftini model za afričko tržište, koji se prodaje po ceni od oko 5.000 dolara i koji takođe ne nudi čak ni najosnovnije sisteme aktivne i pasivne bezbednosti.

Kako sve to izgleda u simulaciji sudara pri brzini od svega 64 kilometara na sat, pogledate u videu iznad.

(Telegef.rs)