Kako se dobija 0 bodova na testu bezbedne vožnje?
U vreme kada se proizvođači utrkuju da kupcima ponude što bezbednije vozilo, još uvek ima modela koji su daleko ispod današnjih standarda bezbednosti
Svima su već dobro poznati evropski Euro NCAP kreš-testovi na kojima se procenjuje bezbednost nekog vozila, kao i stepen povreda i preživljavanja putnika. Pored Evrope, naravno, i drugi regioni sveta imaju svoje, manje - više slične sisteme procene bezbednosti, koji rangiraju vozila po broju zvezdica.
Jedan od najlošijih rezultata na Global NCAP testu, i to u okviru akcije Safer Cars for Africa, kojom se proizvođači podstiču da na afričkom kontinentu prodaju jednako bezbedna vozila kao i za Evropi, Americi ili Japanu, a ne rudimentarne verzije, ostvario je kineski pikap Great Wall Steed 5.
On je, nažalost, ostvario rezultat od 0 zvezdica, što će reći ispod svakog nivoa bezbednosti, što i ne čudi, budući da je testirana osnovna verzija od oko 13.000 dolara, koja čak ni ne nudi vazdušne jastuke!
I pored toga, deformacije kabine i stuba upravljača su tolike da ni vazdušni jastuci ne bi mnogo ublažili posledice, piše TopSpeed.
Inače, pored Steed 5, nula zvezdica na testu "osvojio" je i Maruti Suzuki S-Presso, još jedan ultrajeftini model za afričko tržište, koji se prodaje po ceni od oko 5.000 dolara i koji takođe ne nudi čak ni najosnovnije sisteme aktivne i pasivne bezbednosti.
Kako sve to izgleda u simulaciji sudara pri brzini od svega 64 kilometara na sat, pogledate u videu iznad.
(Telegef.rs)