Maradona je živeo strastveno, promenio gomilu automobila, ali je prvo vozio "stodvadesetosmicu"
Uživao je u svakom trenutku, i za volanom Fiata 128, i u belom kožnom sedištu crnog Ferrarija Testarossa, i na luksuznoj "zadnjoj klupi" Rolls-Royce-a...
Čak i onima koji nisu preterani ljubitelji automobila, niti poklonici fudbala u sećanju je ostala scena od pre dve godine kada je Dijego Maradona imenovan za predsednik beloruskog kluba Dinamo Brest, na čiji je stadion došao u velikom crnom oklopnom terencu.
A da je, očigledno, voleo crnu boju svojih automobila, svedoči i priča o njegovom jedinstvenom crnom Ferrariju Testarossa.
Maradona je važio za izrazito strastvenog čoveka, a jedna od njegovih strasti bili su i automobili. Međutim, iako ih je promenio mnogo i mogao da poseduje neke od najprestižnijih, najluksuznijih i najskupljih modela, nije pravio velike i besnoslovno skupe kolekcije (kako to danas Krisitjano Ronaldo radi), već je svoje autombile kupovao i vozio onda kada je to hteo ili imao neki poseban razlog.
Početak u "stodvadesetosmici"
Možda je Batistuta (makar samo u priči iz filma "Kad porastem biću Kengur") vozio Yuga, ali je Dijegov prvi automobil zaista bio "128-ca", tačnije Fiat Europa 128 CLS, argentinska verzija popularnog italijanskog automobila (iz koga je nastala i naša Zastava 101/128), koga je vozio u poslednjim danima provedenim u Boka Juniorsu 1982. godine. Dijego je "128-cu" prodao sledeće godine, zbog odlaska u Španiju i nastavka karijere u Barseloni. Kasniji vlasnik iz gradića Salto, 200 km od Buenos Ajresa, ju je 2009. godine još uvek vozio, da bi deceniju kasnije, ovoga leta, auto bio pronađen u jednom kokošinjcu nedaleko od tog mesta i odmah dospeo u centar pažnje medija.
U isto vreme, Maradona je imao i Porsche 924, koga je takođe prodao pre odlaska u Evropu. Zanimljivo je da se taj auto 2010. godine, u vreme kada je Dijego bio trener argentinske reprezentacije, pojavio na aukciji po početnoj ceni od čak 500.000 dolara. Tada ga niko nije kupio, kao ni dve godine kasnije po šest ipo puta nižoj ceni do 77.000 zelenih novčanica.
Prvi Mercedes - poklon od fanova
Rođeni pobednik, Maradona je od najranijih dana svoje fudbalske karijere sticao sve veći broj fanova. Kada je 1980. napustio klub u kome je četiri godine ranije počeo profesionalnu karijeru, od navijača Argentinos Juniorsa na poklon je dobio tada čuveni kupe Mercedes-Benz 500 SLC. Automobil kupljen u salonu legendarnog trkača Huana Manuela Fanđa, bio je jedan od samo 1.133 primeraka opremljenih V8 motorom sa 237 "konja" ispod haube.
Crno i crveno
Prelaskom u Evropu, sa sve većim uspesima na terenu, pratećom popularnošću i većom zaradom, Dijego počinje da se intresuje za egzotične supersportske automoble.
Pored legendarnog Ferrarija Testarossa, o kome smo pisali na Telegrafu, Maradona je bio vlasnik i još jednog Ferrarija. Ovoga puta, Enco Ferari nije dozvolio da se njegov najekskluzivniji model F-40 (automobil proizveden u čast 40. godišnjice slavnog italijanskog proizvođača u samo 40 primeraka) ofarba u crno, pa je Dijego morao da pristane na "standardni" crveni.
Sledeći Ferrari bio je "običan", crveni 355 Spider kupljen 1995. godne. Imao je 3,5-litarski V8 motor sa 380 "konja", i za 10 godina prešao je 37.800 kilometara. Auto je potom imao "zanimljivu" sudbinu, budući da ga je na aukciji 2009. kupio pripadnik narko klana Loza za 670.150 dolara. U velikoj policijskoj raciji 2018. imovina klana je, zajedno sa 25 automobila, zaplenjena, pa je nekadašnji Maradonin F355 Spider završio u vlasništvu argentinskih vlasti, gde se i danas nalazi.
Kamion "teškaš"
Jedno od definitivno najbizarnijih vozila u kojima je slavni fudbaler ikada viđen bio je plavi kamion "njuškaš" Scania 113H 360. Bilo je to 1994. godine. Njime je Dijego "lečio depresiju", nakon diskvalifikacije sa Svetskog prvenstva u SAD, pošto nije prošao test na narkotike.
- Videli ste ovu lepu malu mašinu. Sada će im biti teško da me uhvate. Nema tog novinara koji će sada moći da mi visi na kolima! - objašnjavao je tada svoje najneobičnije prevozno sredstvo u karijeri.
Vrhunac prestiža
Dok je, između 2008. i 2010. trenirao Argentinsku reprezentaciju, Dijego je više puta viđan u "skromnom", i naravno crnom, Miniju Cooper S.
Međutim, Maradona je tokom poslednje decenije (2011-2012 i 2017-2018), sve više vremena provodio u Dubaiju, pa se život u najluksuznijem okruženju na svetu odražavao se i na izbor prevoza.
Tako su se u njegovoj garaži našli moćni sporstki hibrid BMW i8, kao i vrhunac prestiža i elegancije oličen u Rolls-Royce-u Ghost, i to verziji sa V12 tvin-turbo motorom zapremine 6,6 litara sa 570KS.
Poslednji dani za volanom
Argentinski fudbalski bog je prešao dugačak put od obične "128-ce" do moćnog Rollsa, a u poslednje dve godine po povratku iz Emirata, Dijego je sve češće viđan u skromnijim četvorotočkašima.
Možda se čak sam ni ne bi odlučio za novi Chevrolet Camaro RS da ga, po dolasku na čelo meksičkog tima Dorados de Sinaloa 2018. godine, nije od uprave dobio na poklon. Automobil je ostavio klubu kada se godinu dana kasnije vratio u rodnu Argentinu.
Poslednjih godinu dana Maradona je vodio klub Gimnasia de La Plata, iz istoimenog grada. Svoje poslednje vozačke dane proveo je za volanom BMW-a M4, crnog sportskog kupea sa šestocilindarskim 3.0 tvin-turbo motorom sa 431 konjskom snagom ispod haube, u kome je najčešće dolazio na treninge.
Zagonetka za kraj
Najveći svetski fudbaler svih vremena je zaista živeo strastveno! Dijego Armando Maradona je voleo automobile, ali ono što nije voleo je da na njih troši ogromne svote novca da bi mu oni posle stajali u garaži.
Kupovao bi, vozio, prodavao, kupovao nove… Uživao je u trenutku, kako za volanom Fiata 128 ili Renaulta Fuego, tako i u belom kožnom sedištu jedinstvenog crnog Ferrarija Testarossa ili na "zadnjoj klupi" Rolls-Royce-a.
Jedina zagonetka ostaje onaj plavi kamion…
(Telegraf.rs)