Da li su hibridi zaista ekološka vozila?
Tvrdnje stučnjaka za zaštitu okoline se baš i ne slažu sa zvaničnim podacima proizvođača...
Hibridi "sa utičnicom" (plag-in, engl. plug-in), koji mogu da se kreću i samo na električni pogon, kao i da koriste SUS motor, čine se kao rešenje koje nudi najbolje od oba sveta. U gradu mogu da se voze na struju, dok im na dužim putovanjima nisu potrebne stanice za brzo punjenje baterija.
Međutim, iako ih je sve više, korišćenje tekvih vozila sve više postaje kontroverzno, pošto ispada da troše malo na papiru - ali samo kada se kreću isključivo na električni pogon. Međutim, autonomija vozila je tada je veoma mala.
Studija koju je naručila organizacija za zaštitu okoline Transport i okolina (Transport and Environment), sa sedištem u Briselu, pokazuje kolika je stvarna potrošnja ovih vozila.
U istaživanju, sprovedenom u saradnji sa britanskom konsultantskom ekspretskom kućom Emissions Analytics, ispitivana su tri plag-in hibrida: dva "bestselera" Mitsubishi Outlander i Volvo XC60, kao i BMW X5, koji ima relativno veliki domet "na baterije" od 81 kilometar.
Vozila su testirana na različitim rutama sa punom baterijom, sa čistim odnosno "električnim" pogonom, dok se baterija ne isprazni.
Sa napunjenom baterijom, tri modela su emitovala 28 do 89 odsto više CO2 na 100 kilometara, nego što je to bilo navedeno u zvaničnim podacima proizvođača. Kada se baterija isprazni, vozila su emitovala 3 do 8 puta više, a u režimu punjenja (u vožnji benzinski motor dopunjava baterije) čak 3 do 12 puta više CO2 od deklarisanih vrednosti.
Zaključak merenja, prema T&E, je glasio da nagli rast emisije CO2, čim se baterija isprazni, pokazuje da plug in hibridi nisu prikladni za duža putovanja, mada se upravo zbog toga prodaju, prenosi Revija HAK.
Da bi se postigle niske emisije izduvnih gasova, baterije plag-in hibridnih automobila potrebno je češće puniti, kako bi se za pogon više koristio ili samo elektro ili kombinovani režim rada motora.
(Telegraf.rs)