1.000 "konja" i vetar u kosi: Ovo je najsnažnji kabriolet na svetu!
Hard-top krov se rasklapa za samo 14 sekundi i smešta u specijalni prostor iza sedišta, ispred motora
Ferrari je upravo predstavio novi hipersportski model, Spider verziju aktuelnog SF90 Stradale, jedan od najsnažnijih automobila "bez krova" na svetu.
Kao što se i očekivalo, pogonska jedinica je već poznata, 4,0-litarski V8 twin-turbo koji uz pomoć elektromotora od 220KS na prednjoj osovini, oslobađa čak 1.000 konjskih snaga i jednako impresivnih 900 Nm obrtnog momenta.
Sam krov je tzv. hard-top, koji se rasklapa za svega 14 sekundi i smešta u specijalni prostor iza sedišta, a ispred pogonske jedinice, prenosi TopSpeed.
Tu je i zadnje staklo, između dva "luka" koje se može podizati i spuštati dok se na "repu" nalazi spojler koji se podiže/spušta, u zavisnosti od toga da li je potrebno veće prianjanje ili manji otpor vazduha.
Konstrukcija tvrdog sklopivog krova povećala je ukupnu masu vozila za oko 100 kilograma, te je sada SF90 Spider težak 1.670 kg.
Uprkos tome, Ferrari tvrdi da su performanse u odnosu SF90 Stradale identične - 2,5 sekundi do 100 km/h, 7 sekundi do 200 km/h i maksimalna brzina od 340 km/h.
Famozni Manettino selektor na volanu omogućava nekoliko različitih modova vožnje: eDrive, Hybrid, Performance i Qualify. Drugim rečima, od čisto električnog režima do maksimalnih performansi, kakve biste želeli u kvalifikacijama za neku trku.
eDrive režim koristi energiju iz baterija kapaciteta 7,9 kWh, koje pružaju autonomiju od oko 25 kilometara, s tim da je tada maksimalna brzina limitirana na 135 km/h. Korišćenjem hibridnog režima, baterije se dopunjavaju prilikom svakog kočenja, kao i radom moćnog V8 motora.
Ferrari je ponudio i opcioni paket namenjen vožnji na stazi, koji se zove Assetto Fiorano, a podrazumeva drugačije, sportske amortizere, mnoštvo elemenata od titanijuma i ugljeničnih vlakana, čime je masa "spuštena" za 21 kilogram, kao i Michelin Pilot Sport Cup 2 pneumatike.
(Telergaf.rs/TopSpeed)