Ove godine je testirano manje automobila, pa su se na listi našli i još uvek aktuelni modeli koji su u proslednje dve godine dobijali visoke ocene za bezbednost
Foto: Mercedes-Benz
Evropski program za procenu novih vozila (European New Car Assessment Programme - Euro NCAP) od 1996. godine ocenjuje bezbednost novih automobila, ispitujući ih kroz seriju rigoroznih testova, tokom kojih se oponašaju situacije koje u saobraćaju dovode do saobraćajnih nesreća i njihovih fatalnih posledica.
Oni automobili koji sa najbolje pokažu na najtežim testovima, i zadovolje najrigoroznije kriterijume bezbednosti, dobijaju 5 zvezdica. Oni koji "padnu" na svim ispitima bivaju "nagrađeni" samo jednom zvezdicom.
Preporučujemo
Svake dve godine Euro NCAP pooštrava svoje kriterijume, čime tera proizvođače da konstantno rade na unapređenju bezbednosti svojih modela. Tako je bilo i ove godine, s tim što su zbog pandemije korona virusa samo četiri modela uspela da budu testirana po novim kriterijumima: Honda Jazz, Mazda MX-30, Toyota Yaris i Volkswagen ID.3. I sva četiri su zadovoljila sve kriterijume.
Budući da je ove godine tako malo vozila testirano, na listi 10 najbezbednijih našli su se i oni automobili koji su u proslednje dve godine dobijali visoke ocene na Euro NCAP testovima, a koji i dalje predstavljaju aktuelnu ponudu svojih proizvođača.
Testirana vozila se ocenjuju u četiri kategorije: bezbednost odraslih putnika, bezbednost dece u vozilu, zaštita pešaka i bezbednosna asistencija vozaču.
Ocene po kategorijama se izražavaju u procentima, a zbirna ocena na testu u broju bodova od maksimalnih 400. Zbog specifičnog načina izbora, četiri automobila na ovoj listi, koju je sastavio What Car?, dele 10. mesto.
Listu najbezbednijih putničkih automobila za 2020. godinu, od 10. do 1. mesta pogledajte u našoj galeriji.