Prva ga je videla poznata plavuša: BMW ima novi SUV na struju od 500KS, koji "u cugu" prelazi 600km

Postavljen je na potpuno novoj BMW platformi i ima impresivne performanse, pa od 0 do 100 km/h ubrzva za manje od 5 sekundi...

Foto: BMW

Evolucija nedavno predstavljenog koncepta Vision iNext, postala je novi elektični SUV čuvene minhenske fabrike, pod imenom BMW iX. Ovaj terenac na struju praktično se nalazi na korak od serijske proizvodnje, kao drugi potpuno električni model bavarskog proizvođača, nakon malog i3.

BMW iX će moći da preveze pet odraslih osoba, a zahvaljujući elektro-pogonu pete generacije, koji iz dva elektromotora na točkove isporučuje do 500 "konja", imaće impresivne performanse.

Jedna od prvih koja je bila u prilici da uživo vidi novi BMW iX je poznata auto jutjuberka Supercar Blondie!

Najavljeno je ubrzanje do 100 km/h za manje od 5 sekundi, dok maksimalna autonomija iznosi 600 kilometara. Maksimalna brzina je ograničena na 200 km/h, a elektromotori se energijom napajaju iz baterija kapaciteta preko 100 kWh.

Snaga motora se isporučuje na sva četiri točka, ali BMW nije saoštio u kom odnosu, kao ni da li će biti moguće "isključiti" neku od osovina radi uštede tokom gradske vožnje, prenosi TopSpeed.

Novi iX je baziran na potpuno novoj platformi razvijenoj isključivo za električna vozila, iako je prethodno bilo planirano da modeli na struju koriste modifikovane platforme postojećih automobila, bilo klasičnih sa SUS motorima ili da hibridnim pogonom.

Velika pažnja posvećena je aerodinamici, pa je tako dizajniranjem i oblikovanjem prednjeg branika, kao i prepoznatljivih BMW-ovih "bubrega" na prednjoj maski, kao i podvozja, ostvaren koeficijent otpora vazduha od samo 0,25, što je odličan rezultat SUV velikih gabarita.

Enterijera terenca je prilično revolucionaran, čak i za vozila na električni pogon, pa nije sasvim sigurno da li će se, takav kakav je ovde prikazan, naći i u serijskoj proizvodnji. Prednjim delom kabine dominiraju digitalni instrumenti, kao i veliki displej infotejnment sistema, koji se proteže skoro do suvozačkog dela.

Pored šestougaonog volana, upadljivo je i odsustvo klasičnih tastera, kao i odsustvo centralne konzole, pa je većina komandi, a pre svega rotacioni iDrive kontroler, smeštena na centralnom grebenu, ispred naslona za ruke.

(Telegraf.rs)