"Tera" u svim pravcima, prevozi po 10 tona - a kabine i šofera nigde
Zahvaljujući tome što su svi točkovi pogonski, šleper može da se okrene na malom prostoru, kao i da se kreće dijagonalno u takozvanom režimu "krabe"
Kompanija KamAZ predstavila je mogućnosti svog prvog autonomnog teretnog kamiona "Čelnok", karakterističnog po odsustvu kabine za vozača.
Prvo komercijalno autonomno vozilo u Rusiji je šleper dužine 8, širine 2,5 i visine 4 metra. Ovaj tegljač je uporediv je sa "klasičnim" kamionom srednje nosivosti KamAZ 4308, s tim što mu odsustvo kabine značajno smanjuje njegovu cenu i omogućava više korisnog prostora u vozilu.
Sa sopstvenom težinom od 8.000 kilograma, "Čelnok" može da poveze do 10 tona korisnog tereta. A pošto nema prednji i zadnji deo, odnosno pošto je sa svih strana potpuno ravan, u stanju je da se kreće u bilo kom smeru.
Zahvaljujući tome što su svi točkovi na vozilu pogonski, šleper može da se okrene na malom prostoru, kao i da se kreće dijagonalno u takozvanom režimu "krabe", navodi Russia Beyond.
"Čelnok" pokreće sinhroni elektromotor sa stalnim magnetima, koga napaja baterija od 60kWh. Maksimalna brzina je 40km/h, a sa punom baterijom u stanju je da pređe do 50 kilometara.
Prema rečima inženjera, s obzirom na to da ovo autonomno vozilo namenjeno za zatvorene prostore fabričkih hala, njegove karakteristike su dovoljne za obavljanje postavljenih zadataka.
(Telegraf.rs)