Električni automobili nisu čistiji od dizelaša?

Obimno istraživanje emisija ugljen-dioksida pokazalo je zanimljive rezultate kada su automobili na struju u pitanju...

Foto: Shutterstock

Kako proizvodnja i prodaja električnih automobila postaju sve masovnije, a oni sve zastupljeniji u svetu, javljaju se mišljenja koja dovode u pitanje ekološku stranu takvih vozila, pre svega zbog prljave tehnologije koja prati proizvodnju baterija.

Njima na ruku idu i rezultati obimnog istraživanje emisija ugljen-dioksida (CO2) u proizvodnom procesu i eksploataciji električnih automobila (potrošnja energije, gubitci pri punjenju) u poređenju sa vozilima sa dizel motorima.

Foto: Volvo

Istraživanje koje se sporovelo Udruženje nemačkih inženjera pokazalo je da se, uz potrošnju od 17,6kWh na 100 pređenih kilometara (testirane su baterije proizvedene u Kini, koje se ugrađuju u Evropi), ravnoteža CO2 električnog vozila postiže tek nakon 300.000 pređenih kilometara u odnosu na automobil sa pogonom na dizel (gorivo sa oznakom B7 - sa 7 odsto reciklabilnog biodizela), pri potrošnji od 4,5 litara na 100 pređenih.

Kod električnih automobila najveći problem predstavlja to što se baterije proizvode u Kini, koja električnu energiju za rad fabrika uglavnom dobija iz termoelektrana na ugalj, koje emituju ogromnu količinu CO2 u atmosferu.

Iz toga sledi da električni automobili 60 odsto emisija CO2 "emituju" u atmosferu već tokom same proizvodnje, odnosno još pre nego što "stanu na svoje točkove", prenosi HAK revija.

Na osnovu toga, Udruženje nemačkih inženjera je zaključilo da proizvodnja baterija mora da se organizuje u Evropi, koja ima "mnogo povoljniji energetski miks" od Kine. Jedan od smerova daljeg razvoja bi, uz električna vozila, trebalo da bude i razvoj sintetičkih goriva, koja bi doprinela anuliranju štetnih emisija.

(Telegraf.rs)